کد خبر: ۴۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
سمینار مقدمات گذار به سوی DEREGULATION" در مناطق جنوب، شمال شرق و مرکزی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده های آسیاتک، بیست و سوم و بیست و ششم فروردین ماه و سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، شهرهای مشهد، شیراز و اصفهان میزبان سمیناری با موضوع مقدمات گذار به سوی DEREGULATION بودند.
در  این سمینارها که توسط شرکت آسیاتک و در سالن همایش های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق جنوب، شمال شرق و مرکزی برگزار شد، جمعی از مدیران و کارشناسان این مناطق حضور داشتند.
بر اساس این گزارش مسعود حاجی اسمعیلی مدیر رگولاتوری شرکت آسیاتک که به عنوان مدرس در این سمینار حضور داشت، طی این سمینارهای سه ساعته به تشریح مباحثی چون بازارهای رقابتی، انحصاری، انحصار طبیعی، انحصار قانونی، بازارهای عمده فروشی شبکه، عمده فروشی و خرده فروشی خدمات پرداخت.
در این گزارش آمده است: آموزش شرایط شکل گیری رگولاتوری کشور در فضای PSTN و بررسی تطبیقی آن با رگولاتوری کشور های صنعتی، چگونگی روند مصوبات ضد انحصاری ۱۰ سال گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و مقایسه مصوبات مهم و کلیدی از منظر رویکردهای رقابت پذیری، سود آوری و شفافیت، بررسی آراء استیگلر و پلتزمن و نقش رگولاتوری در توزیع مجدد ثروت در جامعه، آربیتراژ رگولاتوری و شکاف های بین نهاد های مقررات گذار و پیامد های آن، قواعد حاکم بر تفسیر قراردادها و منابع آن، ترمینولوژی رگولاتوری و ضرورت درک مشترک از واژه ها و باز تعریف آنها و تکامل نسل های مختلف رگولاتوری در ارتباط با روند بلوغ بازار و تکنولوژی های جدید حوزه ICT و ضرورت ترغیب و تقویت هر چه بیشتر این نهاد مقررات گذار در جهت تبیین مصوبات ضد انحصاری، مهار SMP ها و مهاجرت از فضای INTRUSIVE و EX ANTE و EX POST به سوی GENERAL COMPETITION LAW و Self Regulation و Zero Regulation به منظور تحقق هر چه بیشتر حقوق شهروندی و افزایش رشد و توسعه اقتصادی کشور در فضای رقابتی، از دیگر مباحث مطرح شده در حوزه ICT توسط مدیر رگلاتوری شرکت آسیاتک در این سمینارها بود.
در پایان این گزارش گفتنی است: شرکت انتقال داده های آسیاتک پیش از این نیز اقدام به برگزاری چنین سلسله سمینارهایی در مناطق آذر، شمال غرب و ستاد مرکزی تهران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: