کد خبر: ۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
در 2 سال اخیر به دلیل مدیریت جدید در گروه خودروسازی سایپا که همراه با سودآوری مجموعه و افزایش تیراژ تولید بود، هزینه های بالاسری و سربار این خودروسازی و قطعه سازان کاهش پیدا کرد.
مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در خصوص فعالیت های 2 سال اخیر در شرکت خودروسازی سایپا گفت: بی شک دکتر جمالی را باید فرشته نجات سایپا نامید و نام وی در تاریخ شرکت سایپا ماندگار خواهد شد.
وی ادامه داد: مشکل اصلی سایپا معوقه های بانکی بالای این شرکت بود و عملا هر پولی که وارد این شرکت می شد باید مستقیما به حساب بانک ها واریز تا از فرع پول بدهی کم شود و البته اصل پول همچنان باقی بود.
دبیر انجمن قطعه سازان ایران تصریح کرد: دکتر جمالی به دلیل سابقه بانکی و مالی که داشت توانست در چند مرحله و با اقداماتی که در نظام بانکی انجام داد مانند انتشار اوراق صکوت، راه اندازی سیستم خرید دیون و ... موفق شود نقدینگی را به سایپا برگرداند.
وی برگشت نقدینگی به سایپا را آغاز تسویه دیون شرکت به نظام بانکی دانست و افزود: هزینه های مالی شرکت سایپا به شدت افزایش پیدا کرده بود که با روند فعالیت های مدیریت جدید این هزینه ها کاهش و برای اولین بار در سال های اخیر سایپا توانست به سهامداران خود سود پرداخت کند.
بیگلو خاطرنشان کرد: برخی اقدام های موازی که توسط دکتر جمالی در سایپا اجرا شد توانست بسیار ثمر بخش بوده بطوریکه تیراژ روزانه سایپا از 600 تا 700 دستگاه خودرو به 2500 دستگاه افزایش پیدا کرده است.
وی افزایش دامنه محصولات تولیدی در مجموعه سایپا و معرفی محصولات جدید را از اقدامات موازی مهم دکتر جمالی در سایپا دانست و خاطرنشان کرد: مدیرعامل سایپا توانست، سایپا را در مدت کمتر از 2 سال به سود برساند و ادامه فعالیت این بنگاه اقتصادی را دارای توجیه اقتصادی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: