کد خبر: ۴۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
قائم مقام اتحادیه اینترپک و دروپای آلمان گفت: همکاری ایران و آلمان ریشه در تاریخ دارد و با توجه به تحولات اخیر در خصوص برجام، پتانسیل ایجاد شده فرصت های متعدد ایجاد نموده که می شود به خوبی از آن استفاده کرد.
توماس دوزه در نشست خبری به مناسبت نخستین برگزاری نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی(اینترپک) در ایران گفت: مجموعه اینترپک در سراسر جهان نمایشگاه برگزار می کند و قرار است هشتمین نمایشگاه این مجموعه در شهر آفتاب تهران برگزار شود.
وی افزود: تقاضای فروش غذاهای بسته بندی در جهان همواره رو به افزایش است و رشد تقاضا در کشورهای اروپایی یک درصد و در شمال آفریقا 18 درصد است و ایران با جمعیت 80 میلیونی دارای نرخ تقاضای بالایی است که باید از این فرصت استفاده کنیم.
قائم مقام نمایشگاه های اینترپک و دروپای آلمان گفت: در نمایشگاه های اینترپک که تاکنون در کشورهای مختلف برگزار شده ، به طور میانگین 2 هزار و 860 غرفه برپا شده است و نمایندگان شرکت ها از 60 کشور جهان از جمله ایران حضور داشته اند. این نمایشگاه به طور میانگین 179 هزار و 500 بازدیدکننده از 48 کشور جهان داشته است و حدود یک هزار خبرنگار از سراسر جهان این رویداد را پوشش داده اند.
دوزه درباره برگزاری نمایشگاه هشتم در شهر آفتاب گفت: سه دلیل عمده برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب محل مناسب نمایشگاه و نزدیکی به فرودگاه بین المللی، تناسب تقویم بین المللی برگزاری نمایشگاه که متناسب با نیمه دوم و سری دوم نمایشگاه های ما است و هم افزایی تولیدکنندگان شرکت کننده در این نمایشگاه است.
وی تاکید کرد: رویکرد ما در برگزاری این نمایشگاه استفاده از پتانسیل ایران و برگزاری نمایشگاهی قوی و مقتدر است. این نمایشگاه شروعی برای سرمایه گذاری در ایران است و اگرچه در این راه چالش های جدی وجود دارد، سعی داریم این چالش ها را برطرف و در راستای رشد و شکوفایی این نمایشگاه گام برداریم.
سید محمد سیدی مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در ادامه نشست خبری گفت: دو موضوع گروه بندی و برندسازی در عرصه دسته بندی از بحث های مطرح در این نمایشگاه است و در واقع این نمایشگاه دومین نمایشگاه بعد از نمایشگاه amb است و امیدواریم در عرصه فلز و بسته بندی به جایگاه مناسب برسیم.
وی اظهار داشت: آلمان جایگاه ویژه ای در نمایشگاه های دنیا دارد و همراهی اش با این نمایشگاه ، تحولی جدی در عرصه بسته بندی در خاورمیانه ایجاد می کند و هدف ما ارتقای جایگاه صنعت بسته بندی است.
سیدی با اشاره به جایگاه صنعت بسته بندی در کشور ترکیه و توفیق های آن گفت: یکی از مشکلات صنعت بسته بندی در ایران خلاء کار تخصصی است و هدف ما ارتقای جایگاه صنعت بسته بندی در کشور است تا بتوانیم با کمک این صنعت به کشورهای هدف صادرات داشته باشیم.
وی از رسانه ها خواست تا به کمک نمایشگاه شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه ها پتانسیل های بالقوه کشور را به فعل تبدیل کنند.
حامد ایرانی نماینده شرکت برساز رویداد پارس در ادامه این نشست خبری گفت: در سال 1394 ایده برپایی نمایشگاه فرآوری (شامل مواد غذایی، نوشیدنی، آرایشی و دارویی) و چاپ شکل گرفت.
وی تصریح کرد: مقرر شد نمایشگاه دروپا از چاپ و نمایشگاه اینترپک از فرآوری حمایت کند. این برای نخستین بار است که از مجموعه نمایشگاه های اینترپک در ایران برگزار می شود.
ایرانی افزود: بعد از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و حضور هیات های خارجی در کشورمان بسیاری از سرمایه گذاران همچون نمایشگاه های دوسلدولف آلمان نسبت به برگزاری نمایشگاه در کشورمان ابراز تمایل کرده اند.
نخستین نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران از 20 تا 23 مهرماه با همکاری دو نمایشگاه اینترپک و دروپای آلمان و شرکت برساز رویداد پارس در محل نمایشگاه شهر آفتاب از ساعت 10 صبح تا 18 برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: