کد خبر: ۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
مدیر عامل شرکت چادرملو اصلاح نرخ بهره مالکانه معادن سنگ‌آهن را در لایحه بودجه ۹۴ خواستار شد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛محمود نوریان اظهار داشت: در بودجه 93 ، رقم بالایی برای بهره مالکانه معادن سنگ آهن تعیین شد که این اقدام باعث ضرر شرکت‌های سنگ آهنی شده است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بحث‌هایی برای ثابت ماندن نرخ بهره مالکانه در لایحه بودجه 94 مطرح است، اما پیشنهاد ما این است که در مورد بهره مالکانه معادن سنگ آهن تغییراتی نسبت به بودجه امسال ایجاد شود.

 مدیر عامل چادرملو افزود: در سال گذشته 513 میلیارد تومان به عنوان بهره‌ مالکانه پرداخت کردیم، امسال نیز 100 میلیارد تومان در این راستا پرداخت داشتیم و سهم شرکت در پرداخت بهره مالکانه تا پایان سال به 600 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی تعیین نرخ بهره مالکانه برای معادن سنگ آهن در حد سایر معادن را خواستار شد و گفت: در حال حاضر 700 میلیارد تومان از شرکت‌های فولادی طلبکاریم ولی برای اینکه وضعیت بازار به هم نریزد، با آنها کنار می‌آییم اما اگر قرار باشد بابت بهره مالکانه به ما فشار وارد شود، ما نیز برای دریافت مطالبات خود به فولادی‌ها فشار خواهیم آورد.

نوریان با بیان اینکه طرح یک میلیون تنی فولاد چادرملو اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: نیروگاه گازی این شرکت افتتاح شده و بقیه طرح‌های توسعه‌ای شرکت نیز در حال اجرا است.
 وی در مورد وضعیت سهام شرکت چادرملو نیز گفت: 3 عامل در کاهش ارزش سهام این شرکت مؤثر بوده که مسائل اقتصادی روز و برخی شایعه‌سازی‌ها از جمله این دلایل است.

مدیرعامل چادرملو ادامه داد: عوارض وضع شده برای بهره مالکانه معادن سنگ آهن نیز در روند کاری شرکت‌ چادرملو و وضعیت سهام آن تأثیرگذار بوده و باعث افت ارزش سهام این شرکت‌ شده است.

نوریان تأکید کرد: این مسائل باعث شده تا ارزش سهم چادرملو که باید در حال حاضر 800 تومان باشد، به 398 تومان برسد.

وی در پایان با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها علیه شرکت چادرملو، گفت: این شایعه‌سازی‌ها با هدف تضعیف شرکت انجام می‌شود و در صورتی که ادامه یابد، تمام اسناد و مدارک مربوط به جلسه شام هتل اسپیناس در تاریخ 17 شهریور ماه را منتشر خواهیم کرد.

 انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: