کد خبر: ۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
وزیر صنعت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باهماهنگی های انجام شده با صندوق توسعه ملی و دو بانک عامل، خریداران شناور دریایی می توانند تسهیلات دریافت کنند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمدرضا نعمت زاده شامگاه سه شنبه در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه صنایع دریایی ایران در بندرعباس در گفت وگو با ایرنا افزود: خریداران می توانند به ازای دریافت تسهیلات، سند شناورها را به عنوان وثیقه تضمین در نزد بانک های عامل قرار دهند.
 
وی ادامه داد: قرار است این روش خرید شناورهای دریایی طی یک ماه آینده در کشور عملی شود.
 
نعمت زاده بیان کرد: قیمت شناورها، سازه ها و تجهیزات فرا ساحل بسیار زیاد است و خریداران باید بتوانند با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک های های عامل تجهیزات یاد شده را خریداری کنند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در برخی کشورها معادل قیمت شناورها، بانک ها به خریدار تسهیلات پرداخت می کنند و این روش سبب شده افراد برای خرید شناورهای مورد نیاز به کشورهای خارجی تمایل پیدا کنند.
 
وی افزود: انتظار داریم با حمایت های منطقی بتوانیم زمینه توسعه صنایع دریایی کشور را بیش از پیش فراهم کنیم.
 
نعمت زاده اظهار کرد: در یکسال گذشته واحدهای صنعتی دریایی قدم های بزرگی برداشته اند و دولت نیز در تلاش است تا پایان سال جاری اهداف توسعه صنعت دریایی را در 10 سال آینده نهایی کند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به هرمزگان در شانزدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی شرکت و از صنایع غرب استان بازدید کرد.
 
همچنین عملیات اجرایی کارخانه فولاد میناب با حضور نعمت زاده آغاز شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: