کد خبر: ۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
عضو هیات مدیره سندیکای کاغذ و مقوای ایران گفت: علی‌رغم تولید 600 هزار تن کاغذ کارتن به دلیل نیاز کشور بیش از 400 هزار تن از چین و تایلند وارد می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛حسین ابراهیمی فردویی با بیان این‌که نیاز کشور تولید یک میلیون تن کاغذ کارتن است اظهار کرد: تاکنون اقداماتی در راستای خودکفایی در این حوزه انجام شده است که از این اقدامات می‌توان احداث چندین کارخانه جدید‌الاحداث را مثال زد.

وی ادامه داد: به تازگی کارخانجات تولید کاغذ در اصفهان، نیشابور و یزد ایجاد شده است و اگر مشکلی ایجاد نشود ظرف دو سال آینده ایران در تولید کاغذ کارتن به خودکفایی کامل می‌رسد.

عضو هیات مدیره سندیکای کاغذ و مقوای ایران با اشاره به برخی از این مشکلات گفت: اگر بانک‌ها در موعد مقرر اعتبار به کارخانه‌های جدید‌الاحداث بدهند و از نظر مالی مشکلی ایجاد نشود، می‌توان نسبت به آینده کارخانه‌های جدید‌الاحداث امیدوار بود.

90 درصد کاغذ‌های تولید کارتن کاغذ بازیافتی است
ابراهیمی با بیان این‌که در تولید کاغذ کارتن بیش از 90 درصد از کاغذ‌های بازیافتی استفاده می‌شود، اظهار کرد: 10 درصد باقی از خمیر کاغذ وارداتی و چوب جنگل است.

وی یکی‌ دیگر از مشکلات حوزه کاغذ را بحث نقدینگی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های کاغذ‌سازی قابلیت این را دارد که بیش از 20 درصد ظرفیت کنونی فعالیت کند اما این مساله در گروی آن است که مشکل نقدینگی صنعت کاغذ به‌طور کامل برداشته شود.

اعتراض کاغذی‌ها به سازمان مالیات
عضو هیات مدیره سندیکای کاغذ و مقوای ایران درباره عملکرد سازمان مالیات اظهار کرد: سازمان مالیات قبل از فروش نقدی کاغذ، هشت درصد ارزش افزوده را اخذ می‌کند که این مساله باعث شده است بسیاری از واحد‌های تولیدی توان فعالیت را نداشته باشند.

ابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سازمان مالیات در یک دوره شش ماهه و یا یکساله مالیات را از شرکت‌های کاغذ‌سازی دریافت کند، چرا که این امر موجب ارتقاء صنعت کاغذ‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: