کد خبر: ۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: رکود اقتصادی و شرایط نابسامان اقتصادی می‌تواند با استفاده از اهرم بهره‌وری از این وضع خارج شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛پدرام سلطانی در ششمین نشست سالانه کمیته راهبردی بهره‌وری با اشاره به اقدامات بخش خصوصی در زمینه سنجش بهره‌وری اظهار کرد: اگر کشور بخواهد آهنگ حرکت خود را از مرحله اتکا منابع به کارایی ارتقا دهد باید به بهره‌وری توجه بیشتری شود. چرا که بهره‌وری موجب افزایش کارآیی می شود.

وی با بیان این‌که اکثر کشورهای اروپایی در زمره کشورهای مبتنی به نوآوری قرار دارند گفت: این گونه کشورها از جریان بهره‌وری عبور کرده‌اند و اقتصاد خود را به نوآوری متکی کرده‌اند به همین دلیل بهره‌وری برای آنها به عنوان یک لزوم درآمده است.

سلطانی ادامه داد: بهره وری در این کشورها به منظور نگه داشتن جریان نوآوری در اقتصاد امری بسیار حیاتی است و این درحالی است که بهره وری در ایران یک فرصت است.

نایب رییس اتاق ایران جایگاه ایران را در بهره وری بسیار پایین عنوان و اظهار کرد: با توجه به این موضوع اتکا و توجه به بهره‌وری

می‌تواند جهش خوبی برای پیشرفت در کشور باشد.

وی با بیان این‌که در برنامه‌های توسعه‌ای یک سوم رشد بر پایه بهره وری قرار گرفته شده است، گفت: در حال حاضر در ششمین سالی است که بخش خصوصی پرچمدار بهره وری بوده است.

سلطانی اظهار کرد‌:‌ مطالبه بخش خصوصی این است که بخش دولتی نیز در این حوزه حضور جدی‌تری داشته باشد و حرکتهای جزیره‌ای در این امر پیوند خورد به طوری که بتوانیم نهضت بهره وری درکشور را افزایش دهیم.

نایب رییس اتاق ایران با بیان این‌که بخش خصوصی منتظر ایجاد تحولات اساسی در این حوزه است اظهار کرد: اگر بخش دولتی و خصوصی در این حوزه فعالیت ویژه‌ای را پیش بگیرند می توان گفت که سال آینده می توان شاهد فعالیت‌های خوبی در این امر بود.

وی سنجش بهره‌وری را بهترین سنجش برای عملکرد سازمان‌ها عنوان و اظهار کرد: خواسته ما این است که سنجش بهره وری در تمام وزارتخانه‌ها و سازمانها مورد توجه واقع شوند.

سلطانی با اشاره به اهمیت بهره وری در اقتصاد گفت:‌ با توجه به این موضوع مرکز مطالعه آب و کشاورزی در اتاق راه اندازی کردیم.

نایب رییس اتاق ایران ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با سنجش و بهره وری آب سال آینده این مجموعه را به جشنواره بهره وری اضافه کنیم.

وی نقش بهره وری را در میزان بیکاری بسیار مهم دانست و افزود: اگر بخواهیم گره‌ بیکاری در کشور را باز کنیم هیچ امری بهتر از سنجش بهره وری نیست چرا که یک سازمان باید بداند به ازای چه کاری چه دستمزدی را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: