کد خبر: ۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
نعمت زاده:
در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با هیاتی بلندپایه از مدیران شرکت های آلمانی در زمینه های انرژی، نفت و گاز، صنعت، معدن، خودرو، فناوری اطلاعات و سدسازی، راههای توسعه روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایرنا؛محمدرضا نعمت زاده در جریان نشست هیات تجاری ـ اقتصادی خاور دور و نزدیک آلمان، ضرورت گسترش حجم مبادلات تجاری آلمان و ایران را مورد تأکید قرار داد.
 
وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در دو کشور، گفت: شرکت های آلمانی نباید در مراودات تجاری ایران غیبت داشته و منتظر لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران باشند.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون فضای مناسبی برای کار و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد و پتانسیل ما در بخش اقتصادی و تجاری هنوز به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بین ایران و آلمان گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری، صنعتی و معدنی فیمابین و رفع موانع موجود ناشی از تحریم در زمینه بانک اهمیت زیادی دارد.
 
وی آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌ها در زمینه های مختلف اقتصادی اعلام کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور با توجه به ظرفیت های موجود هنوز بسیار کم است و می تواند توسعه بیشتری پیدا کند.
 
گفتنی است، ریاست هیات آلمانی به عهده هلمن مدیرعامل شرکت نموف و نیز خانم 'هلن رنگ' است و گروهی مرکب از 36 نفر از مدیران کمپانی های بزرگ آلمانی در هیات اعزامی حضور دارند.
 
 
انتهای پیام /
نام:
ایمیل:
* نظر: