کد خبر: ۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
نماینده رسمی شرکت خودروسازی اوپل آلمان در ایران اعلام کرد: این خودروساز آلمانی به هیچ وجه تعطیل نشده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، سعید زارع پور با اعلام این خبر افزود: خبری که طی روزهای گذشته از سوی خبرگزاری دویچه وله آلمان منتشر و از سوی برخی رسانه‌ها به اشتباه ترجمه شده، برداشت صحیحی از آن صورت نگرفته است، زیرا خط تولید این شرکت واقع در شهر بوخوم آلمان با 52 سال قدمت محل تولید ده‌ها مدل از خودروهای قدیمی اوپل بوده و این خودروساز آلمانی تنها برنامه تولید خود در این مجموعه را متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی این خط تولید از سوی برخی رسانه‌ها به اشتباه ورشکستگی تعبیر شده است، گفت: در حال حاضر این خودروساز آلمانی دارای 42 خط تولید خودرو در چهار قاره و 30 کشور جهان است و در خاک آلمان نیز چند مجموعه خودروسازی این شرکت به فعالیت خود ادامه می دهند.

زارع پور تصریح کرد: شرکت خودروسازی اوپل آلمان با ظرفیت تولید 1.1 میلیون دستگاه خودرو در سال فعالیت می کند و با درآمد سالانه 15 میلیارد دلار یکی از شرکت‌های تاثیر گذار در اقتصاد آلمان به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به بازدهی پایین خط تولید قدیمی این شرکت در شهر بوخوم از حدود سه سال قبل مذاکرات مدیران اوپل با دولت آلمان مبنی بر تعطیلی این خط تولید آغاز شده بود و در نهایت هفته گذشته با توافق مدیران و سهام‌داران ارشد اوپل و مسئولان فدرال ایالت نوردراین وستفالن که بوخوم یکی از شهرهای آن است، فعالیت این خط تولید که در آن تنها یک مدل ون به اسم زافیرا تولید می‌شد متوقف شد.

زارع پور با بیان اینکه این اقدام در راستای ارتقای بهره وری در شرکت اوپل صورت گرفته است، افزود: هیچگونه نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد، ضمن اینکه در حال حاضر محصولات مختلف اوپل مانند آسترا، کورسا در بازار ایران عرضه  شده و در آینده نزدیک مدل‌های دیگری همچون موکا، اینزیگنیا و آدام نیز به بازار عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: