کد خبر: ۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
رئیس کمیسیون اصل 44 اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد
رئیس کمیسیون اصل 44 اتاق بازرگانی ایران گفت: به اعتقاد من با راه‌اندازی پنج فاز جدید پارس جنوبی درآمد کشور از محل صادرات میعانات، گاز مایع و صادرات گاز افزایش می‌یابد بنابراین نباید دل‌نگران درآمد مثلا 30 میلیارد دلاری بودجه از محل نفت خام باشیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛سیدحمید حسینی با بیان این‌که قیمت 72 دلار برای هر بشکه نفت در بودجه منطقی بود و ما حتی می‌توانستیم قیمت 75 دلار را در بودجه پیش‌بینی کنیم، گفت: قیمت‌هایی که کشور‌های نفت‌خیز در بودجه در نظر می‌گیرند خود به بازار علامت می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر تحلیلگران بازار به این جمع‌بندی رسیدند که کشور‌هایی مثل ایران قبول کردند نفت 72 دلاری را در سال آینده به فروش برسانند و این خود علامت منفی به بازار می‌دهد و ما خیلی نباید به دنبال واقعی‌کردن آن باشیم و کمی باید نشان‌دهنده‌ی برنامه‌ریزی ما برای افزایش قیمت‌ها باشد.

رئیس کمیسیون اصل 44 اتاق بازرگانی ایران در عین حال بیان کرد: لذا به نظر می‌آید این قیمت، قیمت خوبی است و با توجه به این‌که بودجه را درآمد – هزینه‌ای بستیم یعنی هر مقدار که درآمد ایجاد شد بعدا هزینه می‌شود، نباید دل‌نگران این باشیم که به دلیل قیمت 72 دلاری نفت در بودجه حتما دچار کسری می‌شویم.

وی تاکید کرد: معتقدم قیمت‌ها هنوز ممکن است متلاطم باشد، ولی کف قیمت‌ها که مشخص شد معاملات بازار و فرآورده‌ها شروع می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 44 اتاق بازرگانی ایران در عین حال تاکید کرد: هیچ اتفاق ناگواری در بازار نیفتاده و عرضه و تقاضا نیز تغییر جدی نکرده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: