کد خبر: ۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان:
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران تاکید کرد: محصولات شیلاتی ایران بالا‌ترین کیفیت و مزیت صادراتی را دارد و در ردیف نخستین کالاهایی قرار دارد که اجازه صادرات به بازار روسیه را پیدا کرده است.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛علی اکبر خدایی افزود: بسته بندی این محصولات نیز بازارپسند است و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن محصولات آبزی به روسیه وارد می‌شود می‌توانیم بازار خوبی داشته باشیم.  
 
وی با اشاره به صید و پرورش حدود ۷۰۰ هزار تن محصولات ابزی در کشور افزود: اتحادیه اروپا نیز کیفیت محصولات شیلاتی ایران را تایید کرده است.  
 
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: روسیه متقاضی ۵۰ هزار تن میگو است و در منطقه هم بازار خوبی داریم و صادرات خاویار پرورشی، ماهی قزل‌آلا و ماهیانی غیر خوراکی هم در برنامه است.  
 
خدایی اظهار داشت: محصولات دریایی در بسیاری از کشورهای دنیا به غذایی سلامتی معروف است و چون ارزش غذایی بالایی دارد به شدت ترویج می‌شود و ایران با توجه به شرایط اقلیمی و وجود دریا در جنوب وشمال ایران و همچنین  پرورش آبزی در ردیف تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصول در دنیا قرار دارد.  
 
دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران گفت: به ۴۴ کشور دنیا صادرات داریم که به طور عمده به کشورهای جنوب شرق آسیا، عراق وامارات وهمچنین  کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا، نروژ و ترکیه ارسال می‌شود.  
 
بنابراین گزارش بخش صید و صیادی در کشور در آب‌های دور قابل توسعه است و ۱۳ درصد ذخایر دریای هند را صیادان ما صید می‌کنند که در بنادر سیستان و هرمزگان انجام می‌شود.  
 
در آبزی پروری با توجه به محدودیت ذخایر دریا‌ها و برنامه‌های بین المللی  باید برداشت از ذخایر آبی را کاهش دهیم و به سمت آبزی پروری برویم که در حال حاضر در ماهیان گرمابی و سردآبی مانند قزل آلا و میگو در سواحل افزایش تولید داریم.  
 
پرورش ماهیان خاویاری هم رو به گسترش است و سرمایه گذاری‌ها و پشتیبانی‌های تسهیلات، تجهیزات و مکانیزاسیون خوب است و بحث پرورش ماهی در قفس در داخل دریا نیز مهم است و می‌توانیم در برنامه‌ای پنجساله به ۲۰۰ هزار تن تولید برسیم.  
 
 تولید در قفس پارسال به ۱۲۰ تن رسیده است و امید می‌رود امسال به یکهزار تن برسد و ۸۰۰ هزار تن در سه منطقه ساحلی کشور ظرفیت سنجی شده است.  
 
همچنین ایران دومین تولیدکننده قزل آلا در جهان است و تولید این ماهی را باز هم افزایش می‌دهیم.
 
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: