کد خبر: ۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
جنرال موتورز در رقابت با سازنده خودروی برقی تسلا موتورز قصد دارد تا سال 2017 یک خودروی برقی 30 هزار دلاری به نام شورولت بولت را عرضه کند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ جنرال موتورز مدل مفهومی خودروی بولت را در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش خواهد گذاشت.

مدل ولت از اواخر سال 2010 به فروش گذاشته شد و برای سال 2015 بازطراحی و ارتقا داده شد تا قابلیت بهتر و طراحی جذاب‌تری داشته باشد و یک موتور بنزینی دارد تا در صورت تمام شدن شارژ برقی از آن استفاده کند.

اما شورولت بولت یک باتری قوی‌تر خواهد داشت که توسط شرکت کره جنوبی ال جی ساخته شده و رقیب خودروی برقی 35 هزار دلاری "مدل 3" شرکت تسلا موتورز خواهد بود.

خودروی مفهومی برقی جنرال موتورز یک طراحی هاچ بک دارد تا بیشتر شبیه یک خودروی کراس اوور به نظر برسد.

بولت با یک شارژ می‌تواند چهار برابر سریع‌تر از خودروی هیبریدی شورولت ولت حرکت کند.

مدیران جنرال موتورز با قرار دادن بولت در میان مدل‌های شورولت و دادن نام مشابه ولت به آن امیدوارند تصویر بهتری از این برند ارایه دهند. جنرال موتورز انتظار دارد بولت در سطح جهانی در بازارهایی مانند چین رقابت کند.

خودروی بولت بزرگترین ریسکی است که ماری باررا، مدیرعامل جنرال موتورز از یک سال قبل که به این سمت رسیده است، به آن دست می‌زند. ساخت این مدل زمانی که او تحت مدیر عاملی دان آکرسون، مدیر محصول بود تصویب شد اما اکنون که قیمت بنزین در آمریکا به پایین دو دلار در هر گالن کاهش یافته است، تقاضا برای خودروهای برقی بدون شک لطمه می‌بیند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ارزش سهام جنرال موتورز طی مدت یک سالی که ماری باررا مدیرعامل این شرکت شده است، 14 درصد کاهش یافته در حالیکه ارزش سهام تسلا 48 درصد صعود کرده است. خانم باررا فروش حداکثر 500 هزار خودروی برقی شامل خودروهایی با قابلیت‌های برقی تا سال 2017 را هدف گذاری کرده در حالیکه الون ماسک، مدیرعامل تسلا در نظر دارد فروش سالانه خودروهای تماما برقی این شرکت را تا سال 2020 به 500 هزار دستگاه برساند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: