کد خبر: ۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی ، دستگیری بابک زنجانی و محکومیت محمدرضا رحیمی ، از جمله موضوعاتی است که برای دولت محمود احمدی نژاد گران تمام شده است ؛ دولتی که همواره ادعا داشت که «پاکدست ترین دولت تاریخ» است و بر همین اساس است که دولتمردان سابق مجبور شده اند اطلاعیه بدهند و درباره محکومیت رحیمی توضیحاتی را ظاهرا خطاب به مردم منتشر سازند . این واقعیتی بزرگ است که مردم این روزها با مشاهده این حجم سوء استفاده مالی که در دوران دولت قبل اتفاق افتاده و با اطلاع از اینکه نفر دوم آن دولت هم پاکدست نبوده ، دچار سوالات بسیاری شده اند و لزوم پاسخگویی به آنها؛ بالاخص از طرف دولتمردان سابق لازم است ، اما با مرور اطلاعیه فوق الذکر می توان ادعا کرد که این گونه اطلاعیه ای برای توضیح دادن به مردم نوشته و منتشر نمی شود بلکه حاوی مواردی است که سوالات جدیدی را برای مردم می آفریند :

1- قوه قضائیه با اعلام حکم قضایی محمدرضا رحیمی نشان داد که خواهان اجرای عدالت و قانون برای همه افراد است ، حتی اگر این فرد معاون اول سابق دولت باشد . واضح است که وقتی این حکم اعلام می شود در واقع دولتی که این فرد در آن بوده هم مورد سوال واقع می شود و دیگر اعضای آن دولت سعی می کنند از خود دفاع کنند اما موضوع این است که این دفاع چگونه باید باشد ؟ یا به عبارت دیگر با انتشار اطلاعیه هایی از این دست آیا این قضیه منتفی می شود ؟ واقعیت این است که پاسخ به این سوال منفی است ؛ لحن نامه سعی دارد اتهامات محمدرضا رحیمی را منکر شود و این موضوع نه تنها مغایر مصالح نظام است بلکه ایستادگی در برابر قانون ، تضعیف قوه قضائیه را دامن می زند ، ضمن اینکه باعث می شود این تصور پررنگتر شود که محکومیت رحیمی نقطه ضعفی بزرگ برای دولتمردان سابقی است که حتی امروز هم از او حمایت می کنند!

2- سوال دیگری که برای مردم وجود دارد و با انتشار اطلاعیه فوق الذکر ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد این است که چرا در دولت سابق ، احمدی نژاد به شدت از بعضی مدیران حاشیه دار خود حمایت می کند و حاضر به شنیدن هیچ گونه انتقادی از آنها نیست ؟ این طبیعی است که هر کسی در معرض خطا و اشتباه است ولی یکی از چیزهایی که مانع افزایش خطاها می شود افزایش نظارت بر افراد است اما وقتی کسی مورد اعتماد بی چون و چرا قرار بگیرد ، معلوم است که نظارت بر او هم کمتر می شود و می تواند زمینه برای خطای او بیشتر شود . احمدی نژاد هنوز هم از رحیمی دفاع می کند و این سوالی است که باید او به مردم پاسخ دهد که چرا با این رفتارها ، به رحیمی و رحیمی ها کمک کرده است؟

3- نکته آخر اینکه اگر دولتمردان سابق واقعا می خواهند کمی از زخمهای نشسته بر دل مردم بکاهند لازم است که یکبار از مردم بابت همه موضوعات چالش زا ، عذرخواهی کنند . محمدرضا رحیمی در دوران دولت سابق معاون اول و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود ؛ فقط در این صورت است که مردم می توانند اطلاعیه های دولتمردان سابق را مفید ارزیابی کنند ؛ نه با اطلاعیه ای که متاسفانه کمی طلبکارانه است . در این خصوص بد نیست کمی از مدیران کشورهای دیگر دنیا یاد بگیریم که چطور در مقابل احکام قوه قضائیه خود خاضع و خاشع هستند و از عذرخواهی از مردم ابا ندارند. حتی می توان از بازیکنان فوتبال کشورمان این را آموخت که بعد از باخت به عراق ، علی رغم اینکه چندان مقصر نبودند از مردم عذرخواهی کردند !

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار