کد خبر: ۱۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد در استان اجرا شده و کردستان جزو استان‌های پیشتاز در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طبق تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ کشور، سازمان‌های بیمه‌گر پایه درمان موظفند فقط نسخه‌های الکترونیکی را پذیرش کنند.

 طبق این قانون، شورای عالی بیمه مکلف است نسخه الکترونیک را مبتنی بر ضوابط موجود در این بند طراحی و برای اجرا به تمام افراد و نهادهای ذکر شده در این تبصره ابلاغ نماید.

با توجه به اینکه اهداف کلان بیمه سلامت، خرید راهبردی خدمات سلامت، استقرار راهنمایی‌های بالینی، استقرار کامل سازمان الکترونیک و پوشش اجباری بیمه سلامت است، برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد در استان اجرا شده و کردستان جزو استان‌های پیشتاز در نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

 از ابتدای اردیبهشت امسال در کردستان پرونده کاغذی توسط بیمه سلامت پذیرش نشده و به همه داروخانه‌ها، پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی استان ابلاغ گردید که نسخه کاغذی راپذیرش نخواهیم کرد و به همین ترتیب عملا کاربرد کاغذ و دفترچه در بخش خصوصی حذف شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی گریزی زد و اظهار داشت: حذف کاغذ به عنوان انتقال دهنده بیماری کرونا، افزایش دسترسی مردم به ارائه خدمت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری از خدمات بیمه، شفافیت مالی، ارائه پرداخت زود هنگام، پیشگیری از هر گونه تخلف و تقلب در خصوص استفاده از دفترچه، مدیریت هزینه هدفمند از جمله مزایای این طرح است. 

 اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی در کردستان

انور اسماعیلی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه نسخه‌نویسی الکترونیکی پیشتاز بوده است ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰  درصد مطب پزشکان،  داروخانه‌‌ها و مراکز تصویربرداری، نسخه الکترونیکی برای بیمه سلامت در استان ارسال می‌کنند که در نظر داریم امسال این طرح به صورت ۱۰۰ درصد در بخش دولتی استان نیز اجرایی شود.

 پرداخت ۸۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت کردستان 

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه طی ماه‌های خرداد و تیرماه سال جاری حدود ۸۰  میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان کردستان پرداخت شده است، تصریح  کرد:  با این اقدام مطالبات مراکز به ویژه در بخش خصوصی به روز است.

 ۴۵ میلیارد تومان هزینه بیماران بستری تحت نظر بیمه سلامت

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از اوایل اسفند سال گذشته تا کنون حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه بیماران بستری و تحت نظر بیمه سلامت در بیمارستان‌های استان بوده است که حدود نصف مبلغ فوق مربوط به بیماران بستری با تشخیص بیماری‌های ریوی، سندرم حاد تنفسی، کرونا و موارد مرتبط است.

وی تعداد پرونده‌های بستری و تحت نظر بیمه سلامت در این مدت را  ۲۲ هزار پرونده برشمرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۰ هزار پرونده دارای تشخیص سندرم حاد تنفسی، نارسایی ریوی، کرونا و موارد مرتبط هستند. 

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: در قسمت سرپایی نیز اکثر هزینه‌ها مربوط به رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، دارو و نسخ پزشکان عمومی اورژانس است که به طور متوسط در این مدت حدود ۱۲ میلیارد تومان برای بیمه سلامت کردستان هزینه دربر داشته است.

۸۵ هزار کردستانی ارزیابی وسع شده‌اند

اسماعیلی با اشاره به اینکه حدود ۸۵  هزار نفر از مردم استان  به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کرده و ارزیابی وسع شده‌اند، افزود: برای ۳۵ درصد آنها طبق نتایج دریافت شده از وزارت تعاون به صورت رایگان دفترچه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه بیمه سلامت افرادی که در طول سال گذشته از طرح تمدید رایگان شش ماهه استفاده نکرده‌اند به صورت رایگان قابل تمدید است و بقیه افراد براساس ارزیابی وسع در حق بیمه مشارکت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد:  خانواده‌هایی که در دهک ۱، ۲، ۳ باشند رایگان بوده و خانواده‌هایی که در دهک ۴ قرار گیرند ۵۰  درصد حق بیمه و بقیه تا دهک ۱۰ طبق قانون بایستی حق بیمه را که به ازای هر فرد در سال ۹۹ معادل ۶۸۰  هزار تومان است، پرداخت کنند.

ثبت ماهانه ۵۰ هزار نسخه الکترونیکی در کردستان 

 اسماعیلی با اشاره به اینکه ماهانه در کردستان حدود ۵۰ هزار نسخه الکترونیکی تولید می‌شود، افزود: از اوایل امسال تا حال حدود ۲۰۰ هزار و از اوایل سال گذشته تاکنون حدود ۵۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان تولید شده است.

هزینه بستری بیماران مبتلا به کرونا در کردستان رایگان است

وی با بیان اینکه هزینه درمان بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی برای مردم رایگان است، گفت: ۹۰ درصد آن توسط بیمه‌ها و ۱۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ضمن قدردانی از تلاش و همت پزشکان و تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان که در خط مقدم مبارزه با کرونا با ایثار و از خودگذشتی به تلاش و خدمت مشغول هستند، افزود: اداره‌کل بیمه سلامت استان کردستان نیز در راستای رسالت قانونی خود و به منظور حمایت و پشتیبانی از کارکنان حوزه سلامت و صیانت از بیمه‌شدگان در برابر بیماری کرونا، تمهیداتی اندیشیده است و امیدواریم که با تلاش همه مسئولان کشور و زحمات کارکنان حوزه سلامت موفق به مهار انتقال ویروس کرونا شویم.

 اسماعیلی گفت: مردم در صورت داشتن سوالاتی در خصوص ویروس کرونا، می‌توانند از طریق سامانه 1666 سازمان بیمه سلامت ایران با پزشکان و کارشناسان این سازمان بصورت 24 ساعته تماس برقرار نمایند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار