کد خبر: ۲۰۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

هوای تازه  در بهاری دیگر

اصغرنعمتی

مدیرمسئول و مدرس دانشگاه

با شروع بهار و ديدن طبيعت زيبا كه پيام زندگي و استمرار حيات و تازگي را با خود به ارمغان مي‌آورد، شرايطي براي انسان‌ها رقم مي‌خورد كه با تفكر و تعقل بيشتر به گذشته، تغيير و تحولي در روند كهنه زندگي ايجاد و قفسه غبار گرفته برنامه‌‌هاي خود را گردگيري كنند.

از اينرو بد نيست نگاهي به سال گذشته بيندازيم، ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها را مرور كنيم و از خود بپرسيم در سالي كه گذشت چه كرديم، آيا از فرصت‌هاي خود به نحو شايسته بهره‌برداري كرده‌ايم، آيا با مديريت صحيح زمان در جهت اجراي برنامه‌ها و كارها كه بايد انجام مي‌داديم توفيق داشتيم.

از خود بپرسيم در سال گذشته در انجام امور چقدر كامروا بوده‌ايم و سهم ما در شادي و رفع مضايق و تنگناي همنوعانمان چه مقدار بوده است؟

به تأسي از روش و منش بزرگان دين هستي‌بخش اسلام، بر لبان چند يتيم لبخندي افشانديم؟ آيا توانستيم دست‌هايي را كه به طلب رفع حاجت بسويمان گشوده شدند، به ديده فرصتي بنگريم كه خداوند براي جمع‌آوري حسنات در اختيارمان گذارده است يا بي‌اعتنا از نيازمندان چهره پوشانديم؟

در سالي كه گذشت در برقراري ارتباط با خدا و تقويت باورهاي مذهبي و طي پله‌هاي نامريي تكامل و خداشناسي چگونه بوده‌ايم؟

چقدر با دوستداران خالق هستي، دوستي كرديم و چقدر در بي‌مهر‌ي‌هايمان نسبت به اطرافيان، جانب عدالت و انصاف را رعايت نموديم؟ چه احوالي را در تشويش بسر برديم و چه دوراني را با ذكر و ياد «او» به آرامش رسيديم؟

با مرور عملكرد خود در سال قبل چه امتيازي به خود مي‌دهيد، آيا رضايتمند هستيد، يا ناخرسند! در هر حال يك سال گذشت و سال 1399 را ديگر نخواهيم ديد، حال بايد با ارزيابي واقع‌بينانه از سال گذشته به استقبال سال 1400 برويم، بايد ببينيم چه طرح و برنامه‌اي داريم، چه چيزي را بايد تغيير بدهيم و به كجا برسيم، سال جديد فرصتي جديد است و اينك مائيم و هزار آرزو، انتخاب و تصميم!

شیوع ویروس کرونا از سال 99 با دشواری‌ها و رخدادهای تلخ و فراز و نشیب‌های زیادی برای مردم عزیز همراه بود، عبور از این شرایط سخت و دشوار و مبارزه با این ویروس جز با ایثارگری جامعه بزرگ و نوع‌دوست پزشکان، پرستاران و کادر درمان میسر نبود، همدلانه از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی این عزیزان قدردانی کرده و از خداوند متعال برای شهدای که با نثار جان خود در خط مقدم مبارزه با ویروس برای سلامت مردم جانفشانی کردند آرزوی سعادت اخروی داریم.

در سال جديد از خالق هستي مي‌خواهيم؛ ما را به خاطر شكايت‌ها، ناسپاسي‌ها و ناشكري‌هايي كه كرديم ببخشد و از آنچه كه در سال جديد برايم مقدور كرده است مطيعيم و شاكر.

از خدا مي‌خواهيم؛ همانگونكه با قدرت لايزال خود، چهره‌ي طبيعت را دگرگون ساخته است، درختان بي‌برگ و بار را به تاج شكوفه‌ها مزين نموده، ما را نيز از چنبره هوي، هوس، بخل و زياده‌خواهي برهاند و از آنچه داريم قانع گرداند.

در سال جديد از خالق يكتا مسئلت داريم تا ما ايرانيان را كه دل‌باخته اوييم و پيشاني ستايش به درگاهش ساييده و پيروي از بندگان خالص او را افتخار خود قرار داده‌ايم، به لطف و كرمش، سلامت دارد و عزت و اقتدار را در سال پیشرو به ملت ايران ارزاني فرمايد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار