کد خبر: ۶۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
سمینارتخصصی مدیریت استراتژیک باحضور دو استاد آلمانی در اتاق بازرگانی ایران برگزارشد.
برگزاری سمینارتخصصی مدیریت استراتژیک باحضور دو استاد آلمانی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «عصر گفتگوی قلم» سمینار تخصصی «مدیریت استراتژیک» در اولین روز خود با حضور« Dr.klaus Kindler »مدرس دروس بازرگانی و تجارت و مشاور تجاری شرکت های بزرگ آلمان ،«علاوش» مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی «اتاق بازرگانی ایران» و به دبیری سیروس غفوریان فر روز سه شنبه 26 تیرماه برگزار شد.
«علاوش» مدیر آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران پس از خوش آمدگویی به حاضرین از سابقه آموزشی موسسه و برگزاری دوره های تخصصی با همکاری موسسات خارجی خصوصا مدارس عالی در کشور آلمان سخنانی را ایراد کرد.
Kindler در کارگاه آموزشی مدیریت متعالی درخصوص فعالیت های شرکت ها با مدل های نوین جهانی برای تامین کالا ،تحقیق و شناخت بازاراسخنرانی خود را آغاز کرد.
در ابتدای این مراسم که به همت موسسه عصر«گفتگوی قلم» برگزار شد استاد برجسته آلمانی، در خصوص سلسه مراتب مدیریت گفت:بهترین روش در کل شرکت ها ، سلسله مدیریت افقی است ،در مدیریت به صورت افقی ، شما کارمندان را از مشتریان جدید کسب و کار مطلع می کنید. هرچه در سازمان ها به صورت تیمی کار شود و نگاه از بالا به پایین نباشد عملکرد سازمان نتیجه بهتری خواهد داشت البته در شرکت، فضای بازی را ایجاد کنید اجازه دهید کارکنان با رهبران کسب و کار شما صحبت کنند.
وی افزود: امروزه در بازارهایی مثل کشورهای چین، روسیه ،هند، سلسله مراتب افقی را به خاطر موانع فرهنگی انجام نمی دهند چراکه آنها نمی توانند قبول کنند که یک مدیر با کارمند معمولی خود صحبت کند وبا او مشاوره داشته باشد.فرهنگ کار و اشتغال در کشورها متفاوت است ولی اثر بخشی فضای شرکت ها بسیار درپیشبرد شرکت موثر است؛ اما در نظر داشته باشید که این یک فرصت است که نظر کارمند خود را بدانید البته با بهبود ارتباط و ایجاد فضای باز نتایج و موفقیت بیشتری خواهید داشت .
Kindler در خصوص داشتن لایه های مدیریتی عنوان کرد:امکانات سلسله مرتب افقی و خلاقیت عامل مهم است اما داشتن لایه مدیریتی بخش مهم مدیریت خواهد بود چرا که زمانی که شرکت کوچک رشد می کند احتیاج به لایه های مدیریتی همچنین به هیئت مدیره دوم دارد .اگر حوزه نظارتی در گروه کوچکتر باشد نظارت گروه عمیق تر و با جزییات بیشتری خواهد بود ،به طور مثال برای یک مدیر که 32 نفر را مدیریت کند بسیار زیاد است باید این تعداد کمتر شود تا تاثیر پذیریی و موفقیت بالاتر برود.
وی درباره روش بکارگیری مدیریت VUCA عنوان کرد:در حال حاضر مدیریت را با VUCA تعریف می کنند چراکه دلیل واقعی یک مدیریت است .عدم فرار از اهداف اصلی سازمان ،عدم تصمیم گیری سریع و ناصحیح،عدم ایجاد پیچیدگی در محصولات و خدمات ،عدم ایجاد ابهامات و طراحی نامشخص بسیار مهم است . روش بکارگیری VUCA نشان می دهد که چگونه می توان به درستی موفق شد و در بهبود فعالیت ها قدم برداشت .
وی با اشاره به روش ارتباط ITبیان کرد:IT روش دیگری برای ارتباطات است ولی ارتباطات مجازی آن اثربخشی ارتباط رو در رو را نخواهند داشت و این اشتباه است که از طریق موبایل و یا کامپیوتر ارتباطات را با کارمندان داشته باشیم.
وی با اشاره به ایجاد تحول در شرکت عنوان کرد:زمانی که می خواهید تحولی در شرکت داشته باشید آن را اطلاع رسانی کنید اقدامات مشخصی را در نظر بگیرید و به طور مشخص بگویید چه اقداماتی می خواهید انجام دهید تا وضعیت را تغییر دهید در این زمینه خلاقیت داشته باشید و آن را به صورت نظرسنجی و پرسش نامه از کارکنان خود سوال کنید و تغییرات را با آنها در میان بگذارید .
این استاد برجسته آلمانی، بااشاره اولین قدم برای داشتن تحول دقیق توضیح داد: اولین اقدام این است که جلسه مقدماتی داشته باشید و آنها را با تغییرات آشنا کنید، دعوت از همه کارمندان مهم است و درآن جلسه مدیر عامل و یک مسئول موضوع را به صورت کامل توضیح دهد و اقدامات لازم را بگوید برای این تکنیک آموزشی درباره تحولات سریع در شرکت صحبت کنید و بگویید بهانه ای برای هیچ کسی وجود ندارد و همه با تغییرات خود را تطبیق دهند ؛لازم است به صورت واضح برای آنها توضیح دهید که شرکت نیاز جدی به تغییرات دارد،نکته مهم دیگر این است که باید تغییرات را به صورت گزارش هفتگی و ماهانه اطلاع رسانی کنید اگرکارمندان با اقدامات شما آگاه شوند مطمئن می شوند که امنیت شغلی آنها افزایش پیدا می کند و تاثیر مثبتی را مشاهده خواهید کرد. البته باید به صورت منظم جلسات را با کارمندان داشته باشید تا آنها در جریان تغییرات باشند.
Kindler با اشاره به ارزش های درستی و امانتداری،احترام،روح کار آفرینی ،عالی بودن،ذهن باز،حس کنجکاوی،ذهن باز عنوان کرد: باید به این ارزش ها به طور جدی احترام بگذاریم و کارکنان باید به ارزش های ضروری هر سازمان هماهنگ باشند .
وی درخصوص روش های مدیریتی تصریح کرد :شش روش (مستقیم ،تصوری ،تیمی،اشتراکی،رودررو،مربیگری)برای هدایت یک سازمان وجود دارد .در روش مستقیم مدیر تقاضایی را در کوتاه ترین زمان دارد البته این روش برای برخی از بخشهای سازمانی مناسب نیست ،روش تصوری برای آینده نگری و ایجاد انگیزه خوب است ،روش تیمی نشان می دهد شما یک مدیر منزوی نیستید بلکه به صورت یک تیم در یک سازمان کار می کنید .همچنین روش مشارکتی به این معناست که با روش اطلاع رسانی می توانید با کارمندان مشارکت داشته باشید .
در بخشی از برنامه Kindler سخنران آلمانی تستی توسط شرکت کنندگان به صورت عملی انجام داد وتوضیحاتی ارائه کرد.
سمینار تخصصی «مدیریت استراتژیک» دردومین روز خود با حضور« Dr. Klaus Peter-wengfur»مدرس دروس بازرگانی و تجارت و مشاور تجاری شرکت های بزرگ آلمان برگزار شد.
در ابتدا Dr. Klaus Peter درباره رفتار حرفه ای آلمانی ها توضیح داد:” آلمانی ها همیشه اتفاقات را از قبل برنامه ریزی و سازماندهی می کنند و علاقمند نیستند به موضوعی که همان لحظه برای آنها مطرح شده فکر کنند ،انتظار دارند هدف و اقدامات برنامه مشخص باشد.
وی ادامه داد:نکته بسیار مهم برای آلمانی ها زمان است ودر زمان بندی های دقیق باید کار انجام شود .آلمانی یک مرزی را بین زندگی شخصی و کاری خود وارد می کنند.
مدرس برجسته آلمانی در بخشی از سخنرانی در دو نقشه ؛درباره کشور آلمان از منظر نحوه کار تجاری و توزیع جمعیت و مصرف کنندگان توضیحاتی ارائه داد که بر روی این دو نقشه بزرگترین شرکت های تولیدی مشخص بودو درباره گردش مالی و گردش تولیدی ،صادرات واردات آنها صحبت کرد .
Dr. Klaus Peter بیان کرد:در آلمان در مقابل ایده ای که دوست ندارند به راحتی از کلمه خیر (نه) استفاده می کنند اما در کشور انگلیس کلمه هایی وجود دارد که به سرعت کلمه خیر را نگویندو توضیحاتی قبل آن ارائه دهند .
این مدرس دروس بازرگانی با اشاره به اهمیت فردگرایی در کشور آلمان تصریح کرد:در کشور آلمان تاکید بسیاری روی فرد گرایی و شخصیت فردی وجود دارد، البته کار تیمی برای آنها مهم است ودر کارگروهی هم به شخصیت های افرادی که در این تیم قرار گرفته اند توجه می شود .
Dr. Klaus Peter اظهار داشت:خیلی مهم است که خواسته های مشتریان را بدانیم البته به غیر از پرسش از خود مشتری راه ها و روش های نیاز های بازار و مشتریان را باید خودمان جمع آوری کنیم .یکی از ابزار ها در جذب مشتری این است که از مشتری سوال شود که چقدر احتمال دارد شما شرکت ما را به دوست خود معرفی کند.
وی افزود: یک فروشنده دانا ممکن است قیمت و ارائه یک کالا به بازار مورد معامله را بر اساس نیاز و دلخواه مشتری اعلام کند تا مشتری را راضی نگه دارد،البته ارائه و فروش کالا برای بازار های مختلف به طور گوناگون انجام خواهد شد .همچنین برای ورود به بازار جدید یا گسترش کار در یک بازار جدید به منابع و اطلاعات بیشتری نیاز است بدون تحقیق بازار و اطلاعات لازم ورود به بازار جدید با اشکلاکات زیادی مواجه خواهد شد.
Dr. Klaus Peter در خصوص فرآیند های فروش در کشور آلمان تصریح کرد: فرآیند های فروش در کشور آلمان با جمع آوری اطلاعات خریداران از مشتریان آغاز می شود تا ضمن بررسی گذشته ی آنها توانمندی هارا نیز در نظر داشته باشیم؛ البته این فرآیند زمان بسیاری را در بر می گیرد.همچنین تاکید می کنم برای تهیه محصول خود با فناوری روز همراه باشید.
مدرس برجسته آلمانی خاطر نشان کرد:شش مرحله فرآیند برای شناسایی و فروش وجود دارد؛مرحله اول تحلیل مشتریان،مرحله دوم شناخت ظرفیت خود و نیاز مشتری،‌مرحله سوم تخیل عمیق ،مرحله چهارم راه حل پیدا می کنید،مرحله پنجم مذاکرات را آغاز می کنیم و در آخر فروش را بر اساس این فرآیند انجام می دهیم .
در ادامه این سمینار، سخنران آلمانی از شرکت کنندگان خواست تا در گروه های چند نفره تقسیم شوند و محصول، خدمات خود را با امتیازات برتر به بقیه شرکت کنندگان دیگران معرفی کنند.
در پایان نیز ،گواهی معتبر بین المللی با امضای دو استاد آلمانی به شرکت کنندگان اعطا شد.



نام:
ایمیل:
* نظر: