کد خبر: ۱۰۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
استاندار خوزستان:
اهواز- استاندار خوزستان گفت: به منظور کاهش شیوع بیماری کرونا، شهرهای قرمز شیوع این بیماری به صورت سختگیرانه ای، کنترل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت استان در زمینه شیوع ویروس کرونا اکنون پایدار اما شکننده است.

وی افزود: تاکنون ۳۵۹ بیمار کرونا مثبت در استان داشتیم که از این تعداد ۴۵ مورد آنها فوت، ۲۰۴ مورد بهبود پیدا کردند و ۱۰۸ بیمار دیگر در مراکز درمانی استان روند درمان را طی می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: روند بیماریابی در استان فعال‌تر شده است و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اهواز، آبادان، اندیمشک، شوشتر و دزفول از شهرهای قرمز استان هستند و باید در راستای بهبود وضعیت انتشار ویروس تلاش بیشتری انجام شود.

شریعتی با عنوان اینکه «باید ایزوله کردن بین مناطق آلوده و پاک را انجام دهیم»، تصریح کرد: اکنون ورودی‌های استان تحت کنترل سخت قرار دارد، شهرستان‌های قرمز در راستای مهار این شیوع، کنترل‌های سخت‌گیرانه‌ای صورت گرفته و در شهرستان‌های پاک نیز هشدار و برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام شده است.

وی بیان کرد: اصنافی که غیرضروری هستند باید همکاری کنند و با تعطیلی واحدهای خود به کاهش شیوع این بیماری کمک کنند.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه همه مردم در سامانه سلامت نام‌نویسی کنند، عنوان کرد: این ثبت‌نام موجب تثبیت سلامتی خود و یاری‌رساندن به ما در راستای ایجاد یک جامعه سالم کمک می‌کند.

شریعتی گفت: دو میلیارد تومان برای پرسنل مراکز درمانی که ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی دارند، پاداش تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: اکنون راه‌آهن بین شهرهای استان بسته شده و دیگر حرکت‌های قطارها نیز از این استان کاهش داشته اما قطع نشده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: پروازها نیز کاهش پیدا کرده اما عبور و مرور مسافران با سخت‌گیری و غربالگری انجام می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار