کد خبر: ۱۰۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
فرماندار دلگان:
زاهدان- فرماندار دلگان گفت: تمامی عوارض اصناف مربوط به شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت در دلگان تا اطلاع بعدی به تدبیر شهردار و شورای اسلامی این شهر دریافت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری دلگان، مجتبی شجاعی در نشست مدیریت بحران شهرستان دلگان اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا آب و برق منازل مردم و واحدهای صنفی چه خوش حساب و چه بد حساب به دستور وزیر نیرو به دلیل بدهی قطع نخواهد شد.

وی افزود: اقلام اساسی، سیلندر گاز، سوخت، آرد خبازی‌ها به میزان کافی در شهرستان دلگان وجود دارد و مکانیزم تأمین مجدد نیز با حمایت‌های استانداری برای شهرستان‌ها فراهم شده است.

فرماندار دلگان تصریح کرد: با عقد و عروسی مخالف نیستیم اما در این ایام اجازه تجمع و برگزاری جشن را نخواهیم داد و در این خصوص محکم ایستاده‌ایم.

وی گفت: سبد غذایی بین نیروهای خدماتی شهرداری، معلولان بهزیستی، خانواده شهدا و افراد موسوم به زباله گردها با همکاری خیران و دستگاه‌های مربوطه توزیع شده است.

شجاعی افزود: بار محصولات کشاورزان به دلیل محدودیت ترافیکی روی زمین نخواهد ماند و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف شده ضدعفونی کردن کامیون‌ها را در مبادی ورودی انجام و سپس طی دو مرحله در محل باربری و در مجموع سه مرحله ضد عفونی صورت گیرد و البته غربالگری در هفت نقطه دلگان از جمله ورودی‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی دستورات و ابلاغیه‌های ستاد مربوط به کرونا در استان با کمک اعضای همدل ستاد در دلگان و همراهی مجاهدانه سپاه پاسداران، بسیج و عوامل انتظامی انجام‌خواهد شد.

فرماندار دلگان ادامه داد: سپاه پاسداران با ظرفیت بسیج، ساماندهی خوبی را برای ضدعفونی کردن معابر و ساماندهی اقدامات هماهنگ انجام‌داده است.

وی تصریح کرد: از روز اول تشکیل جلسات مدیریت بحران در دلگان، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی دوشادوش شبکه بهداشت و درمان به صورت گمنام همکاری کردند.

شجاعی ادامه داد: اقدامات عوامل شهرداری گلمورتی و چگردک، دهیاران و البته طلاب جهادی در دلگان با محوریت دفتر امام‌جمعه و سازمان تبلیغات اسلامی مستمر و بدون وقفه ادامه دارد.

وی گفت: شرمنده کسبه محترم و بازاریان عزیز دلگانی هستیم که در کمال نجابت، ایثار و با محدودیت‌های صنفی همراهی کردند.

فرماندار دلگان افزود: تعداد زیادی از طلاب دلگانی مقیم قم به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه، با وجود تعطیلی حوزه‌ها در قم به این شهرستان عزیمت نکردند و تصمیم به ماندن در خانه و قرنطینه شخصی گرفتند که این نشان از فهم و درک بالای طلاب عزیز دارد.

وی تصریح کرد: مجاهدان و سربازان سلامت در شهرستان و با حمایت‌های خوب دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با وجود برخی کمبودها به خوبی در موضع مأموریتی خود خدمت می‌کنند.

شجاعی ادامه داد: فعالان مجازی دلگان با سلایق مختلف با تشکیل قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای قوی، تولید محتواهای خوبی را در این ایام داشته‌اند همچنین گروه جهادی محمد رسول الله (ص) و گروه‌های جهادی بومی، فعالیت گسترده‌ای را در این این شهرستان آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمن نابود کننده کرونا تنها دارو و درمان پزشکی نیست در این ایام بهترین تجویز همدلی، هماهنگی، وحدت و نظم است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار