کد خبر: ۱۰۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
امام جمعه شهرستان سامان با درخواست برای تقویت بازرسی از اصناف در این شهر، گفت: متاسفانه برخی کسبه‌ مواد غذایی در سامان خیلی از اقلام مثل حبوبات را با قیمت بالا و حتی دو برابر به فروش می‌رسانند، در حالیکه کمبودی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اهمیت کمک مؤمنانه در این برهه از زمان به کسبه و مشاغل آسیب‌دیده گفت: اهمیت این نوع کمک خیرخواهانه در ایام کرونا بسیار حائز اهمیت بوده و نسبت به زمان‌های گذشته به توجه بیشتری نیاز دارد.

وی اظهار داشت: مسؤولان مربوطه طی جلسات مختلف تصمیماتی راجع به این موضوع مهم گرفته که کمک‌های مردمی را در استان و شهرستان‌ها جمع‌آوری کرده و به جز افرادی که همیشه نیازمند هستند‌، به کسبه‌ها و شاغلان آسیب‌دیده در این ایام کرونا کمک کنند.

امام جمعه شهرستان سامان با بیان اینکه دولت اعلام کرده به این اقشار آسیب‌دیده کمک می‌کند، افزود: علاوه بر یک میلیون تومانی که به یارانه‌بگیران تعلق می‌گیرد، به این کسبه‌ها و افراد آسیب‌دیده نیز متناسب با میزان آسیب‌دیدگی و نیازمندی، مبالغی داده یا وام‌هایی را به آن‌ها اعطا می‌شود.

برخی از اجناس بی‌دلیل در آستانه ماه رمضان گران می‌شوند/ بازرسی‌ها تقویت شود

عقیلی با اشاره به یاری رساندن و مشارکت مردمی در ایام کرونا تصریح کرد: متاسفانه برخی کسبه‌ها و فروشندگان مواد غذایی خیلی از اقلام مثل حبوبات را با قیمت بالا و حتی دو برابر به فروش می‌رسانند، در حالیکه کمبودی وجود ندارد. سایر اقلام نیز به دلیل نزدیکی ماه رمضان گران‌تر از گذشته عرضه می‌شوند. زمانی که انباردار اصلی قیمت را بالا ببرد، مطمئنا کسبه معمولی نیز درصدی را بر آن افزوده و با قیمت بیشتری می‌فروشد. این موضوع باید دائما پیگیری‌ شده و بازرسی‌های لازم صورت گیرد.

قربانی کردن 14 گوسفند در یکی از مساجد سامان/ آمادگی خیران سامانی برای انجام رزمایش

وی با اشاره به کمک‌رسانی مردم شهرستان سامان در این ایام بیان کرد: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان در هفته گذشته ١٤ راس گوسفند قربانی کرده و گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم کرد. همچنین در سایر شهر و روستای این شهرستان این امر خیر صورت گرفت. در ایل‌بگی نیز ٥٠٠ بسته مواد غذایی به ارزش ١٠٠ میلیون تومان بین نیازمندان شهر و روستا تقسیم شد. البته این شروع کار بوده و همچنان ادامه دارد و تمام مردم باید بسیج شوند تا سفره کسی در این ایام از طعام خالی نباشد.

 امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه مسؤولان مربوطه و مردم استان هر ساله با روزه خواری برخورد می‌کردند، می‌طلبد امسال نیز به دلیل کرونا هم‌زمان با ماه مبارک رمضان پیگیری‌ها و تلاش‌های بیشتری در زمینه برخورد با روزه خواری صورت گیرد و نظارت‌ها افزایش یابد.

عقیلی ادامه داد: یکی از وظایف همه ما در ماه مبارک رمضان، بحث خودسازی و تقوا و تعبد بوده، به خدا نزدیک‌تر شده و به تمام اوامر و نواهی خداوند عمل کنیم. اگر روزه ما به صورت ظاهری بوده و در باطن تاثیری نگذارد، مبارزه با نفس و خودسازی اتفاق نمی‌افتد و بهره اندکی در این ماه نصیبمان می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم، سوره بقره در آخر آیه شریفه‌ مربوط به روزه فرموده‌است "لعلّکم تتّقون"، به این معنا که به تقوا برسید و اگر انسان به تقوا نرسد، یک روزه ظاهری و بی‌محتوا گرفته‌است.

پزشکان معتقد هستند روزه سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند

امام جمعه شهرستان سامان با بیان اینکه نظر برخی افراد این است که اگر روزه بگیرند، سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می‌شود، افزود: طبق سخنان پزشکان و اخبار دریافت شده، روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و تضعیفی را به دنبال ندارد، افرادی که به دنبال راه فرار و بهانه برای روزه نگرفتن هستند، در صورت نابودی کرونا نیز با بهانه‌های دیگر از روزه گرفتن فرار می‌کنند.
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار