کد خبر: ۱۰۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه تمام مایحتاج اساسی مردم استان تامین شده است گفت: در این راستا برنج، شکر، گوشت، روغن و دیگر کالاهای اساسی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان بوشهر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مجید خورشیدی ظهر امروز در پنجمین نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم سخاوتمند و با بخشش استان بوشهر در اهدا خون اظهار داشت:در ماه مبارک رمضان موضوع اهدا و انتقال خون فراموش نشود.

وی با بیان اینکه اهدا کنندگان خون هیچ خطری تهدید نمی‌کند گفت: در این راستا از افطار تا سحر در ماه مبارک رمضان از مردم سخاوتمند خونگیری می‌شود و هیچ مشکلی ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به بازگشایی کسب و کار و با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا بهترین شیوه  در خانه ماندن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

خورشیدی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در جوامع از بین نرفته در حال تثبیت شدن است خاطرنشان کرد: خطر کرونا همچنان مردم را تهدید می‌کند که لازم است رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همواره مورد توجه مردم باشد.

رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان

وی رزمایش کمک مومنانه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در رسیدگی به معیشت مردم نیازمند که بیماری کرونا بر زندگی بر آنها تاثیر گذاشته است همه دستگاه‌های دولتی در تلاش هستند که خدمات لازم به آنان عرضه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر همکاری مردم در کنار دستگاه‌های حاکمتی و دولتی به نیازمندان افزود: در این راستا برای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم نیازمند همکاری و مشارکت مردم خیر و سخاوتمند به ویژه در ماه مبارک رمضان ضروری است.

تمام مایحتاج اساسی مردم استان تامین شده است

خورشیدی با بیان اینکه تمام مایحتاج اساسی مردم استان تامین شده است گفت: در این راستا برنج، شکر، گوشت، روغن و دیگر کالاهای اساسی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان بوشهر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع برنج از طریق دستگاه‌های حمایتی و تعاونی ادارات انجام می‌شود افزود: با توزیع کالاهای اساسی، قیمت این کالاها در بازار تعدیل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان هیچ کمبودی در عرصه محصولات مورد نیاز مردم در استان بوشهر وجود ندارد.

مدیرکل ارشاد استان بوشهر هم با تاکید بر نقش مهم اطلاع رسانی در تحقق مطالبات مردم خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و شفاف یکی از ضروریات است تا نگرانی‌های مردم به موضوع و مبحث مطرح شده در جامعه با اطمینان کامل برطرف شود.

فاطمه کرمپور بیان کرد: با توجه به کمبود ذخایر خون، اهالی مطبوعات و رسانه با اطلاع رسانی می‌توانند نقش مهمی در برطرف کردن این دغدغه مهم داشته باشند.

قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با اجرای کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی

وی با اشاره به اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با اجرای کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی میسر می‌شود، افزود: رهایی از مصائب و سختی‌های این ویروس، بستگی به رعایت و انجام توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان برای جلوگیری از انتشار آن دارد که مردم باید به این مهم نگاه ویژه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر هم با تاکید بر همکاری در اهدا خون گفت: از زمان پیدایش کرونا مردم بهترین گزینه را برای جلوگیری از انتقال این ویروس با پویش "در خانه ماندن" انجام دادند، اما این انتخاب سبب کمبود ذخایر خون در کشور شد.

استان بوشهر در موضوع ذخایر خون شرایط عادی دارد

نرگس عبیدی با اشاره به اینکه استان بوشهر در موضوع ذخایر خون شرایط عادی دارد، افزود: بانک خون سازمان تا به امروز برای تزریق خون و استفاده بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی با کمبود روبه رو نشده است.

وی افزود: به سبب شرایط حاکم در جامعه و بحث انتقال ویروس کرونا، همه اقشار جامعه می‌توانند با اطمینان کامل به سازمان مراجعه و همانند گذشته نسبت به این کار اقدام کنند.

نوبت دهی اینترنتی میز خدمت سلامت در اهدا خون

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اظهار کرد: سازمان انتقال خون در این راستا راهکارهایی همچون نوبت دهی اینترنتی، میز خدمت سلامت و ضد عفونی و گندزدایی سطوح مختلف سازمان به سبب شرایط خاص سازمان انجام داده است.

وی با اشاره به اهدا خون در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون در ماه رمضان با فاصله گذاری اجتماعی شرایط را برای حضور مردم در سازمان فراهم کرده که بدون دغدغه در این کار خداپسندانه سهیم باشند.

عبیدی بیان کرد: همانند سال‌های گذشته در ماه رمضان شیفت شب در دستور کار قرار دارد که مردم می‌توانند از 30 دقیقه بعد از افطار تا 12 شب در شهر بوشهر و گناوه به  انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/190/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار