کد خبر: ۱۰۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

سلامت نیوز:سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود به‌موضوعات مختلف کشور از جمله وضعیت کرونا پرداخت. علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه این هفته‌ها برای دولت و همه مردم روزها و هفته‌های طاقت‌فرسایی است، اظهار کرد: دولت هفته گذشته در بخش بین‌الملل، اقتصاد و اجتماعی تصمیمات مهمی را اتخاذ کرد و مباحث مهمی را در جلسات خود گذراند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،در بخش اقتصاد سرپا نگه داشتن اقتصاد آسیب‌خورده از کرونا و تمرکز بر رسته‌های ‌آسیب‌دیده و کاهش تاثیرهای ثانویه بر سایر رسته‌ها و نیز حفظ تلاش و فعالیت در رسته‌هایی که کمتر از رسته‌های اول ‌آسیب دیدند از دستور کارهای دولت بوده است.

وی با تاکیدبراینکه حفظ وضعیت اقتصادی در دوران کرونا حفظ شغل و جلوگیری از اخراج کارگران در کانون فعالیت دولت بوده ‌است، گفت: علاوه‌براین، برنامه‌ریزی تلاش برای جبران‌ آسیب‌های کرونا در روزهای پساکرونایی از دستورکارهای عمده ستاد ملی کرونا و ستادهای اقتصاد مقاومتی به‌ریاست معاون‌اول و همچنین هیات‌وزیران بوده است. اهم اظهارات سخنگوی دولت را در ادامه می‌خوانید.


باید به‌عنوان یک نقطه‌عطف در تاریخ از این فرصت استفاده کنیم و آنچنان قطب‌های اقتصادی خودمان را بازسازی کنیم که در روزهای پساکرونا بتوانیم حتی بازارهای جدید صادراتی به‌دست بیاوریم. علاوه‌براین جهت‌گیری‌های تولیدی داخلی‌مان را به‌سمتی ببریم که علاوه‌بر نیازمندی‌های داخلی بتواند رشد بیشتری را برای ما داشته باشد.


ترتیبی داده شده است که وام داده شده فقط معطوف دستمزد نشود و برای صاحبان کارگاه هم پولی در اختیارشان باشد که سرمایه در گردشی داشته باشند. مواد مورد نیاز خود را تامین کنند و خود بنگاه را سرپا نگه دارند. بنابراین 50 درصد وام در بخشی از بنگاه‌ها تعلق قرارمی گیرد و 30 درصد در جاهایی که ناگزیر تعطیل شدند سرمایه در گردش خواهد بود.


رئیس‌کل بانک‌مرکزی با همه افرادی که در این مدت کالای‌اساسی و نهاده‌های کشاورزی و دام‌و‌طیور را از طریق کمرگ وارد کردند، مذاکره خواهد کرد، گفت: براساس تفاهم و توافق برای تامین ارز کالاهایی که آوردند کالاهایشان باید به‌داخل کشور بیاید اگر در این زمینه کوتاهی‌هایی از جانب واردکنندگان باشد مورد پیگیری‌ قرار خواهد گرفت.

خوشبختانه در گمرک و در کشتی‌های ما نهاده‌های دامی و نهاده‌های مورد نیاز برای تولیدات گوشتی به‌طور کامل چند ماه ما را پوشش می‌دهد، این یکی از بحث‌هایی بود که تامین نهاده‌ها برای دانه‌ها برای بخش‌های تولید به‌خصوص در حوزه مرغ و گوشت و در سایر حوزه‌ها مثل روغن مورد بررسی قرار گرفت.


عرضه سهام شادابی بورس در هر جلسه دولت مورد بحث قرار می‌گیرد و تداوم شادابی و نشاط در بورس موضوعی است که دولت از آن غفلت نخواهد کرد. بهترین راه برای هدایت نقدینگی بورس است، این هم نوعی سودآوری برای افرادی است که در بورس مشارکت می‌کنند و هم یک نگاه ملی است که کمک می‌کند ما از محل عرضه سهام منابعی که از نقدیندگی مردم جمع‌آوری می‌شود؛ این منابع مجدد در چرخه سرمایه‌گذاری‌های جدید قرار بگیرد. یعنی رفتن پول به‌سمت مسکن به‌سمت سکه و ارز به‌جز آثار منفی و نابودی که برای اقتصاد کشور می‌گذارد چیز دیگری به‌ارمغان نمی‌آورد.


آقای اعرافی و آقای نمکی، وزیر بهداشت هفته‌هاست درخصوص چگونگی بازگشایی مساجد در حال صحبت هستند و تاکنون به‌هر تصمیمی رسیده‌ایم؛ براساس اتفاق‌نظر بوده است. بنابراین فشار از سوی حوزه‌های علمیه و مراکز رسمی نبوده و این فشار از سوی افرادی بوده که هیچ ارتباطی با حوزه و افراد مسئول نداشته‌اند.

زیارتگاه‌های مهم ما در شهرهایی هستند که وضعیت سفیدی ندارند. بازکردن زیارتگاه تنها باز کردن یک محل نیست، بلکه به‌طبع باز شدن این زیارتگاه‌ها مسافرین را به‌سمت آن شهرها می‌کشاند و حمل‌و‌نقل عمومی شکل می‌گیرد و به‌تبع آن بحث اسکان، بازگشایی هتل‌ها و تهیه غذای این افراد وجود دارد که این اتفاقات در بازگشایی مساجد نیست.

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار