کد خبر: ۱۰۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
معاون آموزشی دانشگاه دولتی شهرکرد گفت: امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی به علت عدم امکانات، زیاد بودن تعداد دانشجویان و عدم دسترسی ۱۰ درصد از دانشجویان به کلاس‌های آنلاین به صورت حضوری و به آخر تابستان یا حتی ترم آینده موکول می‌شود.

حمدالله مشتاقی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد،در رابطه با کلاس‌های آنلاین و آفلاین دانشگاه دولتی شهرکرد بیان کرد: روزهای پایانی اسفند سال گذشته کلاس‌های مجازی شروع به کار کردند که در ابتدا این کلاس‌ها به صورت آفلاین و بعد از مجهز شدن همه کلاس‌ها به اینترنت، ادامه کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که این وضعیت یک اوضاع اورژانسی بود و در ابتدا کادر دانشگاه آمادگی صد در صدی برای فعالیت در این زمینه را نداشتند، در ابتدای کار مشکلاتی به وجود آمد که به مرور زمان مشکلات برطرف شده و در حال حاضر همه کلاس‌ها در مقاطع‌ کارشناسی ارشد و دکترا به صورت آنلاین و در دوره کارشناسی به صورت آفلاین برگزار می‌شود.

برگزاری  2هزار کلاس مجازی در هفته

معاون آموزشی دانشگاه دولتی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک به دو هزار کلاس آنلاین در هفته در دانشگاه دولتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این زمان تنها کلاس‌های عملی به صورت مجازی تشکیل نشده‌اند زیرا که این کلاس‌ها نیاز به حضور دانشجویان دارند اما در حال بررسی هستیم که برخی از کلاس‌ها مانند؛ کلاس‌های برنامه‌نویسی رشته کامپیوتر به صورت مجازی برگزار  و مابقی کلاس‌ها به دو ماه مرداد و شهریور موکول شده تا با مجوز ستاد ملی کرونا به صورت فشرده برگزار شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه از نظر زیرساختی و اینترنتی برای برگزاری کلاس‌های مجازی مشکلی ندارد، ادامه داد: بعضی از دانشجویان در محل سکونتشان مشکل اینترنتی داشتند که ممکن بود در لحظه نتوانند وارد کلاس آنلاین شود لذا برای این افراد مبحث ارائه شده در هر جلسه ضبط شده و بر روی سایت قرار می‌گیرد تا در صورت امکان توسط دانشجویان بارگیری شود. 

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: در این ترم نیز طبق برنامه آموزشی قبل پیش می‌رویم اما با وجود این که در  آغاز ترم تحصیلی 2 هفته تأخیر به وجود آمد لذا پایان ترم از 15 خرداد به 30 خرداد منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی به علت عدم امکانات، زیاد بودن تعداد دانشجویان و عدم دسترسی 10 درصد از دانشجویان به کلاس‌های آنلاین به صورت حضوری و به آخر تابستان یا حتی ترم آینده موکول می‌شود.

مشتاقی افزود: اما دانشجویان مقطع  دکترا و کارشناسی ارشد در حال حاضر به صورت آنلاین و جلسه به جلسه از طریق استاد ارزیابی می‌شود.

وی  اظهار کرد: طبیعی است که آموزش مجازی کیفیت آموزش حضوری را ندارد اما راه چاره دیگری نیست و امید است زمانی فرا برسد که آموزش مجازی از نظر کیفیت بتواند جای آموزش حضوری را بگیرد اما در شرایط خاص باید تصمیم خاصی گرفته شود و اگر ابتدای کار اشتباهی رخ داده، طبیعی و عادی است.

شهریه دانشجویان دولتی برای ترم بعد ذخیره می‌شود

وی در رابطه با شهریه خوابگاه و یا رشته‌های شهریه پرداز، گفت: معمولاً در هنگام ثبت‌نام شهریه مورد نیاز به حساب دانشگاه واریز می‌شوند اما شهریه این ترم از دانشجویان برای آن‌ها ذخیره و در ترم بعد مورد استفاده دانشگاه قرار می‌گیرند.

مشتاقی با بیان اینکه ارائه پایان نامه‌ها و پروژه‌های دکترا به صورت مجازی و نیمه حضوری در حال برگزاری است، گفت: در تلاش هستیم بیشتر جلسات دفاع پایان‌نامه و پروپوزال‌ها به صورت نیمه حضوری باشد یعنی اینکه دانشجو و استاد در دانشگاه حاضر باشند و داوران به صورت مجازی در این جلسه شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در رابطه با زمان حذف ترم بیان کرد: زمان حذف ترم و حذف درس همانند سال قبل اتفاق می‌افتد و افرادی که خودشان و یا بستگانشان در این دوران درگیر کرونا ویروس بودند با ارائه دلیل و استنادات می‌توانند ترم خود را حذف کنند، اما ممکن است برخی از دانشجویی نتوانسته باشند خود را با شرایط غیرحضوری وفق دهند لذا می‌توانند درس خود را حذف و در ترم بعدی آن را ارائه کنند.

وی ادامه داد: حذف ترم در حال حاضر در حال برگزاری است و حذف درس نیز از پایان اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که نیاز به مراجعه حضوری دانشجویان نیست و دانشجویان می‌توانند از طریق سایت دانشگاه و به صورت الکترونیکی حذف و اضافه را انجام دهند.

مشتاقی در پایان با اشاره به اینکه برخلاف تصورات، آموزش غیرحضوری انرژی بیشتری از دانشجو و استاد می‌گیرد، گفت: در این شرایط مجموعه آموزش و پرورش و آموزش عالی در تلاش بودند تا با ارائه راهکارهای مختلف ارتباطی بین دانشجویان و اساتید برقرار شود و علی‌رغم اینکه با این نوع آموزش نمی‌توان بازدهی 100 درصدی را انتظار داشت اما به حتم می‌توان گفت آموزش مجازی 80 الی85 درصد بازدهی دارد لذا باید از دانشجویان و اساتید تشکر کرد که وظیفه و تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای خود را در این فرایند فراموش نکردند.

انتهای پیام/7540/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار