کد خبر: ۱۱۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زندانیان جرایم غیرعمد و مالی که توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند، تمام طول سال چشم انتظار همین جشن گلریزان امیدوارانه روزهای خود را پشت میله‌ها سپری می‌کنند تا با توجهات حضرت حق و دست خیرانه مردم استان، از پشت میله‌ها رها شده و به آغوش گرم خانواده بازگردند.  

اما امسال، شرایط قدری متفاوت شده و ویروس کرونا همه تجمعات و مراسم‌ها را به تعطیلی کشانده و باعث شده تا جشن گلریزان استان آذربایجان‌شرقی هم در فضای مجازی و تلویزیونی برگزار شود؛ در هر حال، مردم نوع‌دوست استان می‌توانند همچون سال‌های گذشته کمک‌های خود را به حساب‌های ستاد دیه استان واریز کرده و زندگی را به این مددجویان و خانواده‌هایشان هدیه کنند.  

 ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد استان، چشم انتظار کمک‌های خیران

طبق گفته خلیل الهی، رئیس کل دادگستری استان، هم‌اکنون ۳۶۶ زندانی جرائم غیرعمد (چهار زندانی زن و ۳۶۲زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.  

مدیر ستاد دیه استان در این خصوص اظهار کرد: جشن گلریزان هر سال در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) در تبریز به صورت پرشور برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم با همکاری صدا و سیما به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.  

انتظار داریم، مردم مثل سال‌های گذشته مشارکت کنند

رسول تقی‌پور افزود: هم‌استانی‌های عزیز کمک‌های خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه استان که عبارت‌اند از ۸۸۰۰۸۱ بانک سپه و ۱۰۰۱۰۰ بانک تجارت و شماره کارت‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۰۹۵۶ بانک ملی و ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۵۶۱۶۰ بانک صادرات واریز کرده و درصورت تمایل، تصاویر پرداختی‌های خود را به شماره تماس ۰۹۳۸۳۳۷۳۶۸۳ در پیام رسان واتساپ و تلگرام ارسال کنند.  

وی افزود: از خیران و هم‌استانی‌های نوع دوست انتظار داریم تا همانند سال‌های گذشته در این امر مشارکت کرده و مراسم گلریزان را از شبکه سهند به صورت زنده تماشا کنند، امیدواریم امسال نیز مردم آذربایجان‌شرقی در این امر پیشگام شده و شادی را به خانواده‌های زندانیان چشم انتظار هدیه کند.  

جشن گلریزان مجازی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد روز جمعه ۱۹ اردیبهشت مصادف با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۲۱: ۴۵ الی ۲۳ به صورت زنده از شبکه استانی سهند برگزار می‌شود تا بار دیگر مردم آذربایجان مهربانی و نوع‌دوستی خود را در آزادسازی زندانیان نیازمند به نمایش بگذارند.  

سال گذشته با کمک‌های خیرانه مردم و مساعدت‌های ستاد دیه استان، ۴۲۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان آزاد شدند.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار