کد خبر: ۱۱۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
استاندار خوزستان: هیچ پرداختی و هیج هدیه‌ای جبران این کار سخت، سنگین و مجاهدت را توسط کادر درمان نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اوج گیری مجدد ویروس کرونا در استان خوزستان، باعث تعطیلی ادارات در ۹ شهر خوزستان و بازگشت برخی محدودیت‌ها در برخی شهرهای استان شد.

بر همین اساس، استاندار خوزستان امشب با حضور در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز خوزستان، اقدام به تشریح تصمیمات و محدودیت‌های احتمالی توسط عالی‌ترین مقام دولت در استان کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در خصوص آخرین تمهیدات اندیشیده شده در جهت قطع زنجیره و کنترل شیوع بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: میزان بیماریابی در استان تقویت شده است و تعداد آزمایشگاه‌های ما از یک به پنج افزایش پیدا کرده، امروز در ستاد ملی کرونا، عنوان شد که ۱۰ هزار تست در کشور انجام می شود و در خوزستان ۹۰۰ تست انجام می شود که حدود ۱۰ درصد کل شور را شامل می شود.

وی با بیان اینکه عمده بیماران ما سرپایی هستند و نیازی به بستری ندارند، گفت: هر چقدر بتوانیم بیشتر بیمار یابی کنیم، کنترل این ویروس بهتر انجام خواهد گرفت و اگر زودتر بیمار را پیدا کنیم، ۱۴ روز از جامعه دور خواهد بود و دیگران را آلوده نخواهد کرد.

استاندار خوزستان با عنوان این موضوع که هر بیماری که شناسایی شد، تمامی کسانی را که با آنها در ارتباط بود نیز مورد آزمایش و پایش قرار گرفتند، تصریح کرد: مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را کمتر رعایت کردند و این موضع باعث شد تا امکان آلودگی بیشتر شود و بیماران ما ۲۰۰ درصد در ماه گذشته افزایش یافته و موارد بستری ما ۶۰ درصد افزایش یافته است

شریعتی ادامه داد: در دو هفته آینده آزمایشگاه ششم استان نیز راه اندازی خواهد شد تا جامعه بتوانند به وسیله بیماریابی حداکثری، مهار ویروس سرعت یابد.

وی با اشاره به اینکه اوضاع کاملا در کنترل ما بوده و هیچ زمانی در بیمارستان‌های استان با کمبود تخت مواجه نبودیم، یادآور شد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کشور ۱۲۴ نفر مبتلا شده است و در استان به ازای همین تعداد ۷۸ نفر مبتلا شده‌اند.

نماینده عالی دولت در خوزستان علت بازگشت محدودیت‌ها به استان، افزود: مسئولان در وزاتخانه باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند ولی روند بیماری در خوزستان صعودی است و موارد بستری ما ۶۰ درصد افزایش یافته است، سعی داریم تا تعداد مبتلایان ما از متوسط کشوری کمتر باشد.

شریعتی بیان کرد: اینکه ما 9 شهر را قرمز و تعطیل اعلام کردیم، طبق پروتکل‌هایی است که کمیته علمی وزارت بهداشت عنوان کرده، وقت شهرستان کارون قرمز است و سایر شهرها زرد هستند، اما کارشناسان ما این قوانین را بومی کردند و محافظه کارانه تر اقدام کردند و طبق پروتکل طراحی شده استان، 9 شهرستان ما در خط قرمز قرار دارند وباید کنترل های محدود کننده ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان گفت: چون سلامت مردم خط قرمز ما بود، پروتکلی که محتاطانه‌تر بود، اتخاذ شد.

وی در خصوص جزئیات محدودیت‌های بین شهرستان‌ها، اضافه کرد: آنچه پیشنهاد دانشگاه علوم پزشک بوده است  و کمر دستخوش تغییر شد، فعلا این ۹ شهر کنترل شود و ادارات و اصناف پر خطر تعطیل شود تا مردم در خانه بمانند.

شریعتی با تأکید بر اینکه فعلاً نیازی به ایجاد محدودیت در ورودی شهرها وجود ندارد چون در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم، اظهار کرد: فعلا تصمیم بر تعطیلی مراکز پر جمعیت شهر است و اگر اینگونه فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشد، محدودیت های بیشتری اعمال خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص زمان نسبی برآورد تصمیم امروز، گفت: تا پایان هفته برای بررسی این تصمیم فرصت گذاشته شده و روز جمعه تصمیم‌گیری خواهد شد و اگر لازم بود، این تصمیم ادامه پیدا خواهد کرد و متخصصان علمی نیز این موضوع را رصد خواهند کرد و نظرات آنان را در شورای تأمین استان بررسی خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه هسته اصلی شهرها فقط بازار نیست و درصد درگیری هر کدام مشخص است و سهم اقشار و اصناف در این موضوع تعیین شده است، ادامه داد: سازمان هایی همچون تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید مراقبت بیشتری در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد و در مناطقی حساس نیز فرمانداران باید تمهیدات خاصی را در نظر گیرند.

شریعتی در ارتباط با کمبود ماسک و لوازم بهداشتی، گفت: در ستاد استانی مصوب شد که اگر برخی ادارات در نظارت اجباری شدن ماسک ضعیف عمل کردند، حراست آن اداره باید مؤاخذه شود و رسانه ملی نیز باید در این خصوص مطالبه‌گری کند، اکنون تقریبا ماسک به اندازه قابل ملاحظه وجود دارد و حتما نیازی نیست ماسک های تخصصی استفاده شود، اما دستکش ضرورتی برای شهروندان ندارد.

وی در خصوص تمهیدات این نهاد برای عید سعید فطر، تصریح کرد: صداوسیما باید در این خصوص اطلاع رسانی کند، اما استانداری خوزستان نیز در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ خواهد کرد، در عید نوروز نیز همه دستگاه‌های اطلاع‌رسانی به خوبی موفق شدند مردم را به رعایت ترغیب کنند.

استاندار خوزستان، ضمن دعوت از مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و دستورات بهداشتی در شب‌های قدر و عید سعید فطر، افزود: تلاش ما بر این است که مردم با رفتار خود نسبت به رعایت پروتکل ها اهتمام ورزند و در خصوص شب های قدر نیز با کمک نماینده ولی فقیه در استان، شرایط فراهم خواهد شد تا شهروندان بتوانند مراسم دعا در این شب‌های پرفیض استفاده کنند.

شریعتی در خصوص سرعت انجام آزمایش در کلانشهر اهواز، خاطرنشان کرد: زمان آزمایش کمتر از 72 ساعت است و ظرف 48 ساعت انجام می‌شود، در روزهای آینده با افتتاح آزمایشگاه ششم، این سرعت به 24 ساعت خواهد رسید.

وی افزود: قرار بر این شد تا افراد مبتلا و تحت قرنطینه و یا بهبود یافته به کلانتری‌های محل معرفی شوند تا از وضعیت آنها اطلاع در دست نهادهای مراقبتی و بهداشتی باشد، اگر این افراد نخواستند و رفتار خود را اصلاح نکردند، کنترل آنها سخت است و مردم باید در این خصوص همکاری لازم را صورت دهند.

استاندار خوزستان در خصوص برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا گفت: دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی  در این خصوص مراقبت می‌کنند و اقدامات سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود.

شریعتی تصریح کرد: اتحادیه ها باید نظارت خود را بر واحدهای تجاری افزایش دهند و در اهواز حدود ۱۰۰ اکیپ تا کنون برای پایش اصناف تشکیل شده است، در کل عدم رعایت اصناف ما را مجبور به بازگشت محدودیت‌ها کرد.

وی ادامه داد: کمک به کادر درمان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی می‌شود، اما در حدی که پیگیری شد، مشوق‌هایی در اختیار آنها قرار گرفته و به آنها پرداخت شده است، در اهواز اما بخشی انجام نگرفته اما در آینده انجام خواهد شد، اما هیچ پرداختی و هیچ هدیه‌ای جبران این کار سخت، سنگین و مجاهدت را نخواهد کرد.

استاندار خوزستان در خصوص نحوه تهیه  توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان، گفت: ۲۵۰ هزار بسته طراحی شد تا به دست مردم برسد، تا به اکنون حدود ۱۵۰ هزار بسته توزیع شده، پیدا کردن افراد نیازمند بر عهده بسیج است و برای تأمین اقلام آن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، نیروهای مسلح و .. کمک کردند، دستگاه‌های حمایتی نیز بسته‌های حمایتی به دست افراد تحت پوشش خواهد رسید.

شریعتی در خصوص عدم رعایت برخی ادارات مبنی بر استفاده از دو سوم کارمندان، یادآور شد: این مصوبه ستاد ملی است و قانون است و کسی حق ندارد آن را لغو و یا تغییر دهد و پرسنل حق دارند که بر سرکار حاضر نشوند و مدیری حق ندارد کسی را اجبار کند.

وی بیان کرد: بازرسی استاندار خوزستان باید بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت کند و هر جا سرپیچی از دستورات شد، برخورد صورت گیرد و به مدیران در خصوص به کار گیری از کارمندان و کارگران تذکر دهند.

استاندار خوزستان در انتهای خاطرنشان کرد: تعداد فوتی در ۱۰۰ هزار نفر ۶/۷ رسیده است که کاهش چشمگیری داشته است و در اپیدمی اولیوت اول کنترل مرگ و میر است و تاکنون در حد انتظار فاضله گذاری رعایت شده و فقط در روزهای اخیر، با عدم رعابت روبرو بوده‌ایم.

استاندار خوزستان در پایان از مردم خواست تا با تماس به سامانه ۱۱۱ تخلفات را اطلاع دهند.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار