کد خبر: ۱۱۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: شهید حاج میرزا محمد سلگی در عملیات مرصاد سد محکمی علیه نفوذ منافقین ایجاد کرد و توانست آنها را در این منطقه زمین گیر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند سردار مهدی ظفری عصر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت سردار حاج میرزا سلگی در گلزار شهدای نهاوند اظهار کرد: شهید سلگی نگذاشت منافقین پس از ۳۰۰ کیلومتر پیشروی به سمت کرمانشاه حرکت کنند که باید ایشان را فاتح مرصاد خواند.

وی افزود: او در این عملیات منافقین را سردرگم کرد و باعث شد آنان در این منطقه زمین گیر شوند لذا باید او را کلیددار عملیات مرصاد نامید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: آنچه که باعث شده بود سردار سلگی در کنار ویژگی‌های دیگرش به این موفقیت‌ها دست یابد این بود که او خود را درگیر مسائل کوچک سیاسی و اجتماعی نمی‌کرد و به حفظ نظام می‌اندیشید.

وی با بیان اینکه شهدای بزرگی همانند شهید سلیمانی و شهید سلگی دنبال مسائل کوچک نبودند گفت: شهید سلیمانی در سایه ولایت به دنبال تصرف دنیا و سقوط حاکمیت استکبار و ظلم و ستم بودند.

ظفری افزود: شهید سلیمانی نگاه راهبردی به مقابله با دشمن داشت لذا با غافل درگیر نمی‌شد بلکه با غاصب مبارزه می‌کرد.

وی افزود: بر اساس همین دیدگاه بود که وقتی شهید سلیمانی به همدان آمد در سخنان خود ترامپ را خطاب قرار داد و گفت «شما حق ندارید به رئیس جمهور ما توهین نمائید و حریف شما من هستم».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان این نگاه شهید سلیمانی و دیگر شهدا مانند سردار سلگی را برگرفته از نگاه امام عنوان کرد و افزود: حضرت امام(ره) نگاه تحقیرآمیز به دشمن داشت که شهید سلیمانی هم از این دیدگاه ایشان تبعیت می‌کرد و دشمن را کوچک می‌شمرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال حاکمیت توحیدی و جامعه امام زمانی است اضافه کرد: اگر ما به دنبال ایجاد جامعه بزرگ توحیدی هستیم برای پیاده کردن آن رفتارها و اندیشه های بزرگی هم باید داشته باشیم.

ظفری با تاکید بر اینکه برای ایجاد جامعه توحیدی باید از مسائل پیش پا افتاده دوری کنیم گفت: لازمه ایجا جامعه جهانی و توحیدی در ایثارگری و دوری از مسائل کوچک اجتماعی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه شهدا این گونه رفتاری می‌کردند افزود: ما باید با یک نگاه کلان راهبردی در مسیر شهدا حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار