کد خبر: ۱۱۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: اصلا در برنامه هایم سیاسی کار نمی‌کنم و تمام اختیارات و عزل و نصب ها به خودم داده شده و صادقانه می‌گویم که استقلال کامل دارم و اولویتم شایسته سالاری است و سعی میکنم از جوانان و نیروهای کارآمد استفاده کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،  پیش از ظهر امروز نشست  اصحاب رسانه با سرپرست شبکه بهداشت و درمان، رئیس بیمارستان بی بی  حکیمه و بیمارستان شهید رجایی گچساران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت برگزار شد.

در این نشست آرین غلامیان  با اشاره به عملکرد شهرستان گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌ها  در زمینه جلوگیری  از شیوع بیماری مطلوب بوده است، گفت: اگر شهرستان گچساران بهترین عملکرد را در بحث کرونا داشته است نشان از این امر مهم است که اقدامات مطلوبی جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری در این شهرستان صورت گرفته است.

 وی در ادامه به فعالیت مجدد مراکز(( ان، ای )) انجمن معتادان اشاره کرد و افزود:  این انجمن‌ها با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

در ادامه  این نشست سید طاهر حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار گفت:  هزینه درمان بیماران کرونایی رایگان نیست و هزینه 10درصدی با داشتن دفترچه تامین اجتماعی از این بیماران کسر می شود و بیمار کرونایی با دیگر بیماران تفاوتی ندارد.

 در ادامه این نشست  پردیس بخشایی در پاسخ به سوال خبرنگار که  چه تعداد از پرسنل بیمارستان بی‌بی حکیمه  به ویروس کرونا مبتلا شده اند، گفت: در بیمارستان بی‌بی حکیمه  گچساران بر اساس آزمایشات گرفته شده تعداد چهار نفر از پرسنل بیمارستان بی بی حکیمه که هیچ‌گونه از علائم بیماری کرونا نداشته به این ویروس مبتلا شده بودند   که بعد از گذراندن دوره نقاهت سلامت و به کار بازگشتند..

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران  در پاسخ به سوال خبرنگار که اقدامات شما در زمان مدیریت شما چیست، گفت: تمامی واحدهای بهداشت و درمان  ملزم به ارائه گزارش عملکرد خود به صورت هفته‌ای یک بار شدند.

 غلامیان ادامه داد: پس از منصوب شدن من به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان  گچساران اولین جلسه  مقابله با کرونا با 2 اولویت بازگشایی مدارس بود که تاکید بر رعایت کامل پروتکل بهداشتی  مدارس بازگشایی شود و امروز هم بازدیدی از مدارس انجام گرفت.

 وی ابراز کرد: ما موافق بازگشایی مدارس نیستیم اما این تصمیم شورای ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بوده است.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان گچسران با استان خوزستان  مقررشد که در ایام تعطیلات عید فطر خودرهای با پلاک خوزستان بازرسی شوند.

وی در ادامه گفت:یک هفته است مورد مثبت کرونا در گچساران نداشته ایم و شاید به زودی این شهرستان هم وضعیت سفید اعلام شود،مرتبا جلسات ستاد کرونا در حال برگزاری و اجرای مصوبات هستند.

 غلامیان در ادامه به عملکرد شبکه بهداشت و درمان از زمان شیوع ویروس کرونا تا به این لحظه اشاره و ابراز کرد: برگزاری 6کارگروه در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا، برگزاری ستاد بحران ، سازماندهی در بین شهرستان‌ها،  برآورد تامین مالی در حفاظت از فردی، خرید ملزومات پزشکی، جلب مشارکت خیرین سلامت، تحویل ۱۷هزار ماسک و ۵۱۵هزار گان جهت کادر پزشکی برخی از اقدامات انجام گرفته  در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکهبرگزاری کلاس های آموزشی، چاپ و توزیع بروشور، استقرار واحد نمونه گیری مستقل از بیماران مشکوک به کرونا، طرح غربالگری مسافران به شهرستان در مبادی ورودی شهر از اقدامات شبکه بهداشت است، گفت:  تا کنون بیش از 1003 نمونه از بیماران مبتلا و مشکوکو به کرونا گرفته شده است که تاکنون جواب تست 900 مورد به شهرستان ارجاع داده شده  و در سامانه سلامت سیب ثبت شده است.

غلامیان با اشاره به اینکه  از زمان شیوع ویروس کرونا تا به این لحظه ساکنان گچساران 3 مرحله غربالگری شده‌اند، گفت: در مرحله اول 111 هزار و 140 نفر ، مرحله دوم ۹۳هزار نفر و مرحله سوم که از چند روز گذشته آغز شده است تا به این لحظه 22 هزار نفر در شهرستان گچساران غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: جامعه هدف ما در زمینه غربالگری در مقابله با بیماری کرونا افراد بالای 15 سال است.

غلامیان ابراز کرد:  هشت مرکز بهداشتی - درمانی در مناطق شهری و روستایی و ۲۸ خانه بهداشت روستایی کار پایش خانواده‌ها و اطلاع از وضعیت سلامتی آنها در قالب طرح بسیج ملی غربالگری کرونا این شهرستان  انجام دادند.

 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران اذعان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به این لحظه 73 مورد بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان شناسایی شده که از این  تعداد ۵۷نفر بهبود 16 بیمار کرونایی  در نقاهتگاه خانگی تحت درمان هستند.

وی عنوان کرد: رنج سنی افراد مبتلا به این ویروس بین ۳۵الی۶۰سال در شهرستان بوده بوده است.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران  در پاسخ به سوال خبرنگار که به دلیل شیوع ویروس کرونا و همجواری آن با شهرستان گچساران آیا تدابیری برای برنامه کاری کارکنان ادارات اندیشیده شده است، تصریح کرد: در رابطه با وضعیت  استان خوزستان روزانه جلساتی در فرمانداری برگزار می‌شود و ناچار هستیم که تمهیدات لازم را اندیشیده شود.

غلامیان  ادامه  عنوان کرد: در زمینه کشتارگاه بعد از اینکه متوجه شدیم  که کارگری که یکی  اعضای خانواده ایشان به بیماری کرونا مبتلا شده بودند  بلافاصله اعضای این خانواده قرنطینه خانگی شدند و کشتارگاه پلمب شد و از شاغلین در کشتارگاه  تست کرونا گرفته شد و بعد ازیک ماه فک پلمب شد و فعلا کشتارگاه در حال تعمیر و تجهیز است.

 وی ادامه داد: مرغ کشتار شده در همان روز منجمد شد و بعد از حکم دادستانی و با نظارت شبکه بهداشت و دامپزشکی معدوم سازی خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در زمینه افتتاح بیمارستان نرگسی در آینده  خبر دادو گفت: با افتتاح این بیمارستان سرانه تخت بیمارستانی این شهرستان  به 400 تخت خواهد رسید.

 غلامیان گفت:  برای جذب نیرو  در بیمارستان نرگسی  برخی پرسنل از بیمارستان شهید رجایی ه در بیمارستان جدید مشغول به کار خواهند شد  و مابقی نیروها براساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

غلامیان در خصوص مطالبات برخی نیروها گفت: پیمانکاران جدید یک هفته است قرارداد بسته اند و شروع به کار کرده اند و قرار است جلسه ای داشته باشیم و اگر مشکلاتی برای پرداخت هم وجود داشته باشد از نظر حقوقی و قانونی مشکلات را مرتفع کنیم.

وی در ادامه به مشکل پیمانکاران  مشغول در شبکه بهداشت و بیمارستان ها اشاره و اظهار کرد: پیمانکاران  از دانشگاه قرار داد خود را منعقد می‌کنند و تنها پیمانکار قرار داد خود را به رئیس شبکه ارائه می‌دهد و در این زمینه رئیس شبکه بهداشتی هیچ دخالتی ودر معوقات پیمانکاران ندارد.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچسارن گفت: پیمانکار ملزم به ایجاد فیش حقوقی برای پرسنل خود است.
 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر که آیا در انتصاب شما نماینده دخالت داشته است، گفت: هر نماینده ای که رای بیاورد قطعا کابینه خود را می چیند و قطعا آقای تاجگردون از من حمایت کردند اما خط قرمزی در دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد و شناختی که آقای یزدانپناه از من داشتند من به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران منصوب شدم.

 غلامیان ادامه داد: اصلا در برنامه هایم سیاسی کار نمی‌کنم و تمام اختیارات و عزل و نصب ها به خودم داده شده است و تمام موضوعات اختیار به بنده داده شده است و صادقانه می‌گویم که استقلال کامل دارم و اولویتم شایسته سالاری است و سعی میکنم از جوانان و نیروهای کارآمد استفاده کنم.

 این مسوول تصریح کرد: تمام اولویت کاری من حمایت از کارمندان و نیروی جوان و ارتقا سمت آنها است.

 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان گچساران از افتتاح آموزشکده سلامت در شهرستان گچساران خبر داد و گفت: در آینده  آموزشکده سلامت  در رشته‌های مختلف پزشکی در گچساران راه اندازی می شود.

غلامیان همچنین به افتتاح مراکز بهداشتی لیشتر، رادک و سربیشه  در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مراکز درمانی گچساران در اولویت دستور کار  شبکه بهداشت قرار گرفته است.

انتهای پیام/82031

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار