کد خبر: ۱۱۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:
سنندج - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت بسیار بالای اقتصادی پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان گفت: این پروژه از نظر رده بندی و اهمیت در پروژه‌های جهش تولید دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، محمدصدیق ثابتی ضمن بازدید از محور مریوان و جاده در دست ساخت سنندج – مریوان (تیژتیژ- گاران) از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیریکی پروژه قرار گرفت.

وی افزود: طول کل واریانت در حال ساخت ۵۲ کیلومتر است که در قالب شش قطعه تعریف شده است که عملیات اجرایی قطعات یک و دو سه جمعاً به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد رو به اتمام بوده و با نصب تابلو علائم و خط کشی و همچنین روشنایی دو دستگاه تونل همرو و گزر دره این سه قطعه تکمیل خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: عملیات اجرایی قطعه چهار نیز در دو مقطع چهار کیلومتری و ۳.۳ کیلومتری (واریانت روستای شیخ عطار) جمعاً با اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد تومان کماکان در حال انجام است و عمده عملیات باقیمانده در این قطعه شامل دو دستگاه پل هشت متری و یک دستگاه پل شش متری نیز در واریانت روستای شیخ عطار و همچنین روسازی کل قطعه چهار است.

ثابتی در خصوص قطعه پنج این پروژه یادآور شد: طول قطعه پنج پروژه چهار هزار و ۶۷۰ متر بوده که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته و اعتبار اولیه آن ۶۳۰ میلیارد ریال بوده که در داخل این قطعه تونلی به طول بیش از هزار و ۸۸۰ متر وجود دارد و عمده عملیات باقی مانده قطعه پنج پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان اجرای ۳۰۰ متر بتن کف تونل و روسازی کل قطعه است.

وی بیان کرد: قطعه شش واریانت تیژتیژ – گاران نیز هفت هزار و ۱۹۰ متر طول دارد و با مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و عمده عملیات باقی مانده در این قطعه، دو دستگاه روگذر عبور احشام و خاکریزی و روسازی کل قطعه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای انجام این حجم از عملیات در پروژه احداث جاده جدید سنندج – مریوان تاکنون بالغ بر ۳۸۱ میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار