کد خبر: ۱۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
علیرضا کلاهی صمدی
در اقتصاد های پیشرفته، نهاد های غیر دولتی نقش پررنگی در تصمیمات اقتصادی و تجاری برعهده دارند. در اقتصاد دولتی ایران اصولاً نقش بخش خصوصی کمرنگ بوده و ضعف های سنتی ما در کار تشکلی منسجم باعث شده تا صدای بخش خصوصی به اندازه کافی در قوای سه گانه و انظار عمومی منعکس نشود.
 البته در چند سال اخیر شاهد تحرکات مثبتی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بودهایم و این نهاد در مسیر درستی برای ایفای رسالت ذاتی خود قرار گرفته است که البته می بایست این حرکت را با سرعت و قاطعیت بیشتری ادامه داد.
بنده امیدوارم که اتاق ایران به جایگاهی دست یاید که بتواند از اتلاف منابع ملی کشور و تخریب صنعت و کشاورزی ایران نظیرآنچه در سال های 1384 تا 1392 اتفاق افتاد جلوگیری کرده  و بتواند با تاثیر گذاری در افکار عمومی و کار کارشناسی مستدل و مستند از باز تولید سیاست های عوام فریبانه و ضد منافع ملی جلوگیری کند.
ضمناً با توجه به شرایط رکود تورمی و سایر مشکلات اقتصادی که حد اقل تا سال 1395 گریبانگیر کشور خواهد بود، می بایست توجه ویژه ای به توسعه صادرات کنیم. در صورت انتخاب این جانب در راستای تحقق اهداف فوق  3 برنامه ذیل را در دستور کار خود قرار خواهم داد:
همکاری با تشکل های زیرمجموعه در راستای اولویت بندی بازارهای هدف صادراتی و میزبانی و اعزام هیات های تجاری با هدف معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی و شناسایی شرکای تجاری. در مورد بازار عراق می بایست برنامه ریزی ویژه ای انجام شده تا این فرصت طلایی نیز مانند بازار های آسیای میانه از دست نرفته و تقدیم رقبای منطقه ای نشود.
 همکاری و تعامل با دولت جهت هدایت قوانین به سمت حمایت و کاهش فشار و هزینه های مضاعف بر بخش مولد اقتصاد کشور.
 رعایت اخلاق حرفه ای و بیطرفی در تمامی تصمیمات و برنامه ها. نمایندگان بخش خصوصی در صورت رعایت این موضوع قادر خواهند بود مطالبات موکلین خود را قاطعانه و با اثر بخشی بیشتر در قوای سه گانه و افکار عمومی پیگیری کند.
علیرضا کلاهی صمدی
 رئیس هیات مدیره سندیکای برق کشور

برچسب ها: قیمت گذاری ، خودرو ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار