کد خبر: ۱۱۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
معرفی کتاب؛
کتاب شناخت‌نامه سردار شهید «حسین بهرامی» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران توسط نشر «رسانش نوین» به چاپ رسیده است.

شناخت‌نامه سردار شهید «حسین بهرامی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب شناخت‌نامه سردار شهید «حسین بهرامی» یه نوشته «هاجر امانی بندپی» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال 95 توسط نشر «رسانش نوین» در 48 صفحه به چاپ رسیده است.

در این کتاب به موضوعات تولد و خانواده، تحصیلات، جوانی، تحصیل در حوزه علمیه، فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی، مجاهدت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهادت، کوچ بی‌بازگشت، دوستان و همرزمانریال ویژگی‌های شهید (اعتقادی، اخلاقی، نظامی) و بازشناسی شهید بر اساس وصیت‌نامه پرداخته شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هر بار که وصیت‌نامه را برای خود تعبیر می‌کنم، به یاد سفارش‌های خاصی می‌افتم که پیرمرد یا پیرزنی از فرزندان یا وارثانش توقع دارد و بازماندگان به حرمت و محبتی که نسبت به آن‌ها دارند سعی می‌کنند تا تمام و کمال انجام دهند؛ حال آن‌که با خواندن وصیت‌نامه جوانانی که با عقل سلیم و شناخت قلبی خویش در راهی قدم گذاشتند که با فداکردن جان به پایان می‌رسید، به خواسته‌ها آرزوها و اهداف شهدا آشنا شدم.

شهید «حسین بهرامی» در وصیت‌‌نامه‌ای که 18/2/1360 نوشت، با اشخاص نزدیک و مهم زندگی‌اش به‌طور جداگانه‌ای سخن می‌گوید و با شادمانی به سوی مرگ می‌رود؛ خواسته‌ای مبنی بر اینکه او را در زادگاهش، ولشکلا به خاک بسپارند و برایش روضه حضرت فاطمه (س) را بخوانند. صبح‌های جمعه به زیارت مزارش بروند. او می‌خواهد که در عزایش سپاه نپوشند. از مادرش می‌خواهد تا با قلب مهربانش دعایش کند تا خدا گناهانش را ببخشاید.برای پدرش صبر طلب می‌کند. از دغدغه همیشه زندگی‌اش که یاری به امام (ره) است غافل نمی‌شود و از همه عزیزانش می‌خواهد تا دوستدار و پیروش باشند.

او در پایان وصیت‌نامه به فقرا و مستمندان جامعه توجه دارد و می‌خواهد: «بنده هر چه دارم اگر خویشان محتاجند، بدهید و در غیر این صورت در راه جنگ‌زدگان و مستضعفین بدهید.» او به نسل بعدی که مملکت را اداره می‌کنند، توجه دارد و به ویژه به برادرش، حسن سفارش می‌کند که در تربیت آن‌ها تلاش کنند که درست تربیت شوند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار