کد خبر: ۱۱۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهری گل‌محمدزاده جمعه ۹ خرداد افزود: هرچند مسئولان شهرستان برای حل این معضل پیگیری‌های فراوان کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.

وی بالا بودن هزینه درمان و دارو را از دیگر مشکلات این بیماران عنوان کرد و افزود: هزینه داروهای خارجی و تقویتی بسیار بالا است که برای هر بیمار ماهانه بیش از هفت میلیون ریال و بالاتر از این مبلغ هزینه می شود که از توان آنان خارج است.

مدیر انجمن ام اس شیروان گفت: اینک ۸۲ بیمار در این انجمن ثبت انجمن شده‌اند که از این تعداد ۲۰ نفر آقا و مابقی خانم هستند و تعدادی هم شناسایی شده‌اند که تاکنون ثبت نشده‌اند.

گل‌محمدزاده رده سنی بیماران این شهرستان را از ۱۶ سال تا ۵۴ سال عنوان کرد و افزود: متاسفانه صدا و سیما در برنامه‌های خود این بیماری را بزرگ و رسیدگی به این بیماران را از روی ترحم جلوه می‌دهد و به همین علت روحیه بیماران با دیدن آن تضعیف می‌شود در صورتیکه بسیاری از آنان زندگی معمولی خود را دارند و در بسیاری از عرصه‌ها خصوصا ورزش موفق به کسب مقام کشوری شده‌اند.

وی بیان کرد: تزریقات، عکس، آزمایش، ویزیت توسط دو پزشک، مشاوره و کلاس های ورزشی و شنا و غیره برای آنان رایگان است. خیرین در ایام کرونا دستکش، ماسک، محلول ضدعفونی، بسته غذایی و غذای گرم بین آنان توزیع کرد.

مدیر انجمن ام‌اس شیروان مشکلات حرکتی، بینایی، ادراری، حسی و علائم تعادلی و راه رفتن را از جمله نشانه‌های بیماری ام اس عنوان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار