کد خبر: ۱۱۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
شهید مهدیقلی عبدی:
شهید مهدیقلی عبدی در توصیه به مادرش می‌گوید: در فراق من زیاد شیون و گریه نکنید اگر خواستید گریه کنید اول به مصیبت امام حسین(ع) بنالید و همیشه و در همه حال پشتیبان امام باشید.

اگر خواستید گریه کنید اول به مصیبت امام حسین(ع) بنالید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهید مهدیقلی عبدی در سال ۴۲ در روستای کلقاری اهر از توابع آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی و تنها پس از گذراندن دو سال تحصیل در کنار پدر به کارگری پرداخت و از پانزده سالگی به کار قالی‌بافی مشغول شد تا اینکه رهسپار خدمت مقدس سربازی شد و پس از ۲۰ ماه خدمت داوطلبانه راهی جبهه جنوب شده و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۶۲ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

وی قبل از انقلاب فعالیت خاصی نداشته است و به علت اینکه زندگی خانواده شهید به سختی می‌گذشت شب و روز کار می‌کرد تا هزینه زندگی خانواده را تامین کند، بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد و پایگاه‌ها کمک زیادی می‌کرد.

شهید مهدیقلی عبدی از نظر اعتقادی معتقد به خداوند تعالی بوده و ولایت فقیه را در حال حاضر ولی امر مسلمین دانسته و همیشه فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران لبیک گفته و در نهضت حسینی پیروزی خون بر شمشیر می‌دانستند و همیشه در مجالس حسینی شرکت می‌کرد.

یکی از بستگان شهید تعریف می‌کند: زمانی که به مرخصی می‌آمد پیش از پایان مرخصی‌اش بی‌تاب شده و سریع عازم جبهه می‌شد و در آخرین مرخصی‌اش توصیه کرد که مادر شاید این دفعه آخرم باشد و دیگر برنگردم ولی از شما تقاضا دارم که زیاد شیون و گریه نکنید اگر خواستید گریه کنید اول به مصیبت امام حسین(ع) بنالید و همیشه و در همه حال پشتیبان امام باشید.

هر وقت به مرخصی می‌آمد فقط از جبهه و از رزم و ایثار رزمندگان و شهادت آنان می گفت و آخرین بار که به مرخصی آمد خیلی خوشحال بود و چند روزی بیشتر استراحت نکرده، عازم جبهه شد تا اینکه در عملیات خیبر به وصال حق پیوست.

شهید دوستان و هم روستایی خود را همیشه به اسلام و راه راست دعوت می‌کردند و زندگی وی تأثیر زیادی بر دوستانش داشت از جمله دو نفر از دوستان وی از همان روستا بعد از شهادت وی به جبهه رفته و به درجه رفیع شهادت نایل گشتند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار