کد خبر: ۱۱۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در مرحله جدید اوج گیری شیوع ویروس کرونا در استان قرار داریم و شش شهرستان در وضعیت قرمز هستند.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: شش شهرستان آذربایجان غربی هم‌اینک در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند و روند مبتلا شدن به این بیماری در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش‌ها، ۹۴ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان شناسایی و ۲۱ تن از آنان در بیمارستانها بستری شدند ادامه داد: پنج نفر نیز به تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان افزوده شد.

آقازاده طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار بستری در مراکز درمانی و ۱۳۵ نفر بیمار سرپایی در استان بهبود یافته‌اند که مجموع بهبود یافتگان از بیماری کرونا در استان به چهار هزار و ۲۱۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو کل استان اذعان کرد: تعداد ۸۴ نفر بیمار بستری در این بخش وجود دارد که تعداد ۳۵ نفر مثبت مبتلا به کرونا و ۱۷ نفر منفی و ۳۲ نفر مشکوک به کرونا هستند که وضعیت ۴۹ نفر از این تعداد بیماران وخیم گزارش شده است.

آقازاده با اشاره به آمار بیماران جدید شناسایی شده به تفکیک شهرستان‌های استان، اظهار کرد: از مجموع ۹۴ بیمار جدید شناسایی شده تعداد ۲۰ نفر مربوط به ارومیه که ۱۵ نفر از بیماران سرپایی و پنج نفر بستری، پلدشت هشت نفر که هفت نفر سرپایی و یک نفر بستری، چایپاره ۲ نفر سرپایی، خوی ۴۱ نفر که ۳۵ نفر سرپایی و ۶ نفر بستری، سردشت یک نفر بستری، سلماس ۱۹ نفر که ۱۸ نفر بستری و یک نفر بستری، شاهین‌دژ یک نفر سرپایی، مهاباد ۲ نفر سرپایی مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌ها بر اثر این بیماری فزاینده است تاکید کرد: مردم باید بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور جدی مراعات کنند تا بتوانیم زنجیره ابتلاء به بیماری کرونا را بشکنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار