کد خبر: ۱۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمود بیدشکی  سه‌شنبه ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از دانش‌آموزان از طریق اداره آموزش‌وپرورش شهرستان با موضوع هک اطلاعات فردی و سوءاستفاده از هویت شخصی آن‌ها، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان از وجود و احتمال انتشار تصاویر شخصی و اطلاعات خصوصی خود در تلفن همراه و پروفایل شبکه‌های اجتماعی، ابراز نگرانی کرده و از پلیس تقاضای توجه ویژه به این مورد را داشتند.

فرمانده انتظامی عنبرآباد، استان کرمان ادامه داد: این فرد در فضای مجازی با استفاده از شماره‌های مجازی با ورود به گروه‌های مدارس، ضمن هک واتس‌آپ و دسترسی به داده‌ها و اطلاعات حریم شخصی افراد، اقدام به انتشار مشخصات دانش‌آموزان در اینستاگرام کرده بود که در این رابطه مأموران پلیس فتا شهرستان با اقدامات تخصصی در فضای سایبری، عامل هک و نفوذ به گروه‌های واتس‌آپ مدارس را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان داشت: این متهم ۱۶ ساله در تحقیقات اولیه و در مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه‌ خود از این اقدام را صرفاً سرگرمی و اثبات توانایی‌هایش اعلام کرد.

سرهنگ بیدشکی تصریح کرد: طبق برابر ماده‌ یک قانون جرائم رایانه‌ای اگر کسی به‌طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دسترسی یابد به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا ۲۰ میلیون ریال یا به هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

وی افزود: همچنین برابر مواد ۱۶ و ۱۷ این قانون هر کس تصویر یا فیلم یا اسرار دیگری را بدون رضایت وی منتشر یا در دسترس دیگران قرار دهد و مبادرت به انتشار آن کند به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال و جزای نقدی از پنج تا ۴۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی عنبرآباد اظهار کرد: تلفن همراه محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات مهم و خصوصی نیست و در صورت نگهداری اطلاعات تلفن همراه باید رمز عبور قوی و مناسب داشته باشد تا اگر تلفن ما هک شد یا به سرقت رفت اطلاعات مهم و حریم خصوصی‌مان به خطر نیفتند.

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع‌شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار