کد خبر: ۱۱۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از جریمه ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریالی متخلفان طرح کرونا در همدان خبر داد.

علیرصا حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از جریمه ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریالی متخلفین طرح کرونا تا ۲۴ خردادماه امسال خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۲۹ واحد صنفی مرتبط تاکنون بازرسی شده‌اند و  ۲۹۸  فقره پرونده تشکیل شده است.

وی بیان کرد: واحدهای شناسایی شده توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی تخلفاتی از قبیل احتکار، گرانفروشی، امتناع از عرضه کالا، عرضه و فروش کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت و... مرتکب شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: طرح نظارت بر تسهیل عرضه ملزومات بهداشتی (طرح کرونا) از سوم اسفند ماه سال گذشته شروع شد و با همکاری سایر مراجع نظارتی تاکنون یک هزار و ۴۸  واحد نظیر داروخانه، تجهیزات پزشکی، عطاری، لوازم ساختمانی و... توسط ۲۴۱ اکیپ در سطح استان بازرسی شد.

وی با اشاره به تشکیل ۲۹۸ فقره پرونده تخلف با محکومیت ۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۱۷۵ ریال گفت: از شروع طرح تاکنون علاوه بر پلمب ۶ واحد متخلف، تاکنون ۳۱۵ هزار و ۴۳۰  عدد دستکش، ۱۲ هزار و ۶۵۰ عدد ماسک ، ۲۱۷ لیتر الکل و مواد ضدعفونی و ۲۳ هزار و ۱۵۷ عدد انواع ژل و اسپری ضد عفونی کشف و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

حسن‌پور در ادامه از جریمه ۶.۵ میلیارد ریالی قاچاقی پوشاک خبر داد و افزود: با وصول پرونده قاچاق مشخص شد فردی مقادیر زیادی پوشاک و پارچه قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۹۵۹ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۱۲۲ ریال را زیر بار لوله سیمانی جاسازی کرده و با کامیون به سمت همدان حمل می‌کرد که در محورهای مواصلاتی استان متوقف شد.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی همدان علاوه بر ضبط کالا متهم را به جزای نقدی نیز محکوم کرد ‌خاطرنشان کرد: شعبه اول ویژه قاچاق کالا و ارز اداره کل  پس از تحقیقات لازم و اجرای تشریفات قانونی متهم را علاوه بر ضبط کالا، به پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: با تلاش اجرای احکام و پس از انسداد حساب های متهم تا کنون ۲ میلیارد ریال از جریمه وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی گفت: تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل تعزیرات حکومتی، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت و تارنمای t۱۳۵.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۷/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار