کد خبر: ۱۲۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

ولی اسماعیلی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

تورم رشد وحشتناکی داشته و به تبع بالا رفتن تورم، شاهد افزایش قیمتها هستیم. از سوی دیگر بیشتر افراد جامعه را حقوق بگیران تشکیل می دهند و چون درآمد ثابتی دارند و نمی توانند زندگی خود را با رشد تورم تنظیم کنند، با چالش بزرگی رو به رو می شوند. به همین دلیل اهمیت تقویت معیشت جامعه به ویژه خانوارهای کم درآمد بشدت احساس می شود. با نگاهی به گذشته متوجه می شویم که در سال های اخیر افزایش مشکلات اقتصادی در کشور موجب شده که مشکلات معیشتی مردم افزایش یابد، از این رو به طور حتم رفع و کاهش این مشکلات باید در دستور کار دستگاههای متولی به ویژه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. آنچه بر نقش مجلس به یافتن راهکار کمک می کند، تاکید مسوولان عالی کشور به ویژه مقام معظم رهبری است.

اتفاقی که در دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، بسیار اهمیت دارد زیرا ایشان بر ضرورت حمایت از خانوارهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا تأکید کردند. از این رو قطعا یکی از محورهای فعالیت مجلس در ماه های آتی باید توجه به خانوارهای آسیب دیده باشد.

بی شک تقویت خانوارهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد که در گام نخست برای تحقق این مسئله باید در راستای تقویت سازمان های بهزیستی و کمیته امداد اقدام کرد.

یکی دیگر از راه کارهای تقویت معیشت جامعه به ویژه خانورهای کم درآمد، همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی است، زیرا مستمری بگیرانی که حقوق حداقلی دارند باید حمایت شوند. از آنجا که نمایندگان از نزدیک با مردم در تماس هستند و از مشکلات آنان خبر دارند، بهبود معیشت مردم اولویت نخست نمایندگان مجلس است، از این رو نمایندگان از هر تلاش برای بهبود وضعیت و کاهش مشکلات اقتصادی مردم استفاده می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار