کد خبر: ۱۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
مسابقه تلویزیونی ترنم ویژه استعدادیابی قاریان نوجوان قرآن کریم از سه‌شنبه این هفته آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مسابقه تلویزیونی ترنم ویژه استعدادیابی قاریان نوجوان قرآن کریم از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

سیدعباس انجام طراح و ناظر محتوایی مسابقه ترنم در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: این برنامه به منظور استعدادیابی نوجوانان مستعد در تلاوت قرآن کریم و در رده سنی کمتر از ۱۶ سال توسط شبکه اول سیما در دست تولید است و از سه شنبه این هفته به روی آنتن این شبکه می‌رود.

 

 

نحوه شرکت در مسابقه

وی ادامه داد: در این برنامه ابتدا باید شرکت‌کنندگان یک فایل تصویری از تلاوت خود به دبیرخانه برنامه ارسال کنند و پس از ارزیابی اولیه نفرات برتر به عنوان شرکت‌کنندگان به مسابقه حضوری راه پیدا می‌کنند.

انجام درخصوص نحوه برگزاری مسابقه گفت: هر شرکت‌کننده در سه بخش در استودیوی برنامه حضور پیدا می‌کند که شامل خواندن فراز از قاری مصری، خواندن فراز قاری ایرانی و بخش ذوق شخصی است.

برگزاری مسابقه طی سه مرحله مصری، ایرانی و فراز تلاوت آزاد

وی ادامه داد: در بخش قاری مصری ما قطعاتی از ۱۲ قاری مصری را بر روی سایت برنامه بارگذاری کرده‌ایم که شرکت‌کنندگان پیش از حضور در استودیو باید آنها را گوش دهند و در استودیو برای ما اجرا کند، البته بخش قاری ایرانی به این صورت نیست و قطعات فقط در برنامه پخش می‌شود و هر شرکت‌کننده در زمان برنامه فرصت دارد که این تلاوت را استماع و آن را برای داوران اجرا کند، همچنین بخش ذوق شخصی به این صورت است که آیه‌ای را ما به شرکت‌کننده ارائه می‌دهیم و وی آزاد است با هر نغمه و هر پرده‌ای که می‌خواهد آن را تلاوت کند.

قضاوت ۸ استاد تلاوت در مسابقه

انجام در خصوص داوری این مسابقه گفت: ۸ داور، شرکت‌کنندگان این مسابقه را قضاوت می‌کنند که سه داور در استودیو حضور دارند و پنج داور به صورت ارتباط ویدیو کنفرانسی از نقاط مختلف کشور به قضاوت شرکت‌کنندگان می پردازند. داوران حاضر در استودیو شامل آقایان احمد ابوالقاسمی، امین پویا و حمیدرضا احمدی وفا است، همچنین آقایان حمید شاکرنژاد، وحید نظریان، وحید وکیلی، قاسم مقدمی و غلامرضا شاه میوه اصفهانی به صورت ارتباط تلویزیونی به قضاوت شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

نحوه داوری

وی در خصوص نحوه داوری این مسابقه گفت: هر داور می‌تواند تا پنج ستاره به اجرای شرکت‌کنندگان بدهد که در مجموع هر شرکت‌کننده می‌تواند تا ۴۰ ستاره دریافت کند و کسانی که بالاترین ستاره‌ها را دریافت کنند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه تلویزیونی به سایت شبکه یک و یا صفحه برنامه ترنم در فضای مجازی به نشانی taranomtv1 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار