کد خبر: ۱۲۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
با هدف تقویت پوشش گیاهی؛
پاکدشت- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاکدشت گفت: با هدف تقویت پوشش گیاهی و احیای مراتع، ۲ هزار هکتار از مراتع حوزه آبخیز پاچالک این شهرستان زیر پوشش عملیات بیولوژیکی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی گلستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تقویت پوشش گیاهی و احیای مراتع، ۲ هزار هکتار از مراتع حوزه آبخیز «پاچالک» شهرستان پاکدشت زیر پوشش عملیات بیولوژیکی قرار گرفته است.

گلستانی افزود: این اقدامات طی چند سال اخیر در قالب بذرکاری و بذرپاشی انجام شده که علاوه بر تقویت پوشش گیاهی موجب تثبیت و حفاظت خاک و کنترل فرسایش در منطقه شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان پاکدشت دارای حدود ۳۴ هزار هکتار مراتع «میانبند» می‌باشد اظهار داشت: این اقدامات بیولوژیکی نقش مؤثری در احیای مراتع، تعلیف دام و رونق تولید ایفا نموده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاکدشت در ادامه به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز این شهرستان پرداخت و عنوان داشت: با توجه به ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری با هدف کنترل سیل و رسوب و ایجاد امنیت برای مناطق پایین دست این حوزه‌ها، پروژه‌های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی – ملاتی و سنگی – گابیونی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان و از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی در حوزه‌های آبخیز توچال و «حمامک» این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار