کد خبر: ۱۲۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
684 بستری کووید 19 در یک شبانه‌روز در پایتخت

سلامت نیوز:طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۳۴ متوفای کرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند فوتی‌های این بیماری در کشور در 24 ساعت به 235 نفر رسیداین هشدار، سه روز قبل هم توسط معاون کل وزارت بهداشت مطرح شد که حالا در شهر تهران، میزان خروجی بیمارستان‌ها از میزان ورودی و بستری کووید 19 عقب افتاده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ، بنا به گزارش دیروز سخنگوی وزارت بهداشت، فوت کووید ۱۹ طی شبانه‌روز 6 تا 7 مرداد ماه، باز هم رکورد زد و تعداد فوتی‌های این بیماری ویروسی در کشور در این بازه زمانی 24 ساعته به 235 نفر رسید. بنا به اعلام سیماسادات لاری، در این فاصله زمانی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید.

همچنین به دنبال فوت ۲۳۵ بیمار کووید۱۹، مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید. لاری اعلام کرد که تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند اما ۳۹۰۲ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، به دنبال افزایش سه استان به فهرست استان‌های در وضعیت قرمز کشور، استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم به وضعیت هشدار رسیده‌اند.

در حال حاضر و بنا به اعلام معاون درمان وزارت بهداشت، در هر استان تعدادی بیمارستان در نظر گرفته شده تا به عنوان بیمارستان کرونا خدمت دهند و اگر ظرفیتش مازاد باشد، بیمارستان دوم ارایه خدمت می‌کند تا مردم در این دوران احساس مشکل نکنند. قاسم جان‌بابایی دیروز خبر داد که علاوه بر 200 بیمارستان در کشور که خدمات کرونا را به صورت خاص ارایه می‌دهند و شامل دو الی سه بیمارستان در هر استان کشور است، بنا در ابلاغ رسمی به تمام بیمارستان‌ها، مقرر شده در هر بیمارستان، یک یا دو بخش برای بستری مراجعات احتمالی مبتلایان کرونا به دلیل پر شدن ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌های آموزشی ایجاد شود و اگر بیمار کرونایی داشته باشند این بیماران را بستری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار