کد خبر: ۱۲۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

به گزارش شفاف، کتاب‌ها اغلب با هدف روایت داستان‌های گذشته و به عنوان راهنمایی برای آیندگان در یک مکان جمع آوری می‌شوند. کتابخانه‌ها نیز از طریق نقاشی‌های دیواری و سقفی، معماری درخشان و طراحی خلاقانه خود، هنرمندی سازندگانشان را به رخ همه می‌کشند.

ما در اینجا برخی از زیباترین کتابخانه‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم:

(Biblioteca do Convento de Marfa) بیبلیوتکا دو کنونتو د مارفا (پرتغال)

کاخ ملی مافرا در سال ۱۷۷۱ توسط مانوئل کتانو دو سوسا معمار دربار سلطنتی ساخته شد تا به عنوان موزه از آن استفاده شود. نور طبیعی از پنجره‌های متعدد به داخل این بنا راه پیدا می‌کند و این باعث می‌شود که کف مرمر خاکستری و سفید آن که با طرح گل رز تزئین شده است، در طول روز بدرخشد. پاپ در سال ۱۷۴۵ به کمیسیون سلطنتی اجازه داد که کتاب‌های ممنوعه را که بخشی از ۳۵هزار مجموعه باقیمانده هستند، در کاخ ملی مافرا قرار بدهند و در این بنا از آن‌ها نگهداری کنند.

زیباترین کتابخانه‌های جهان+تصاویر

کتابخانه ملی چین در پکن (چین)

کتابخانه ملی چین که در سال ۱۹۰۹ توسط دولت سلسله چینگ تاسیس شده است، مجموعه‌ای از بیش از ۳۷ اثر تاریخی از جمله بزرگترین مجموعه آثار ادبی چین در جهان را گردآوری کرده است. دانش آموزان، محققان و دوستداران کتاب از سراسر جهان از بخش‌های مختلف کتابخانه ملی چین استفاده می‌کنند.

زیباترین کتابخانه‌های جهان+تصاویر

ساختمان استیفن شوارتزمن کتابخانه عمومی نیویورک

دو شیر مرمر نگهبان ساختمان استیفن شوارتزمن هستند و از بازدیدکنندگان این ساختمان استقبال می‌کنند. ایده اولیه ساخت این بنا در سال ۱۸۹۵ مطرح شد. در آن زمان ادغام کتابخانه‌های Astor (آستور) و Lenox (لنوکس) بنیانگذاران کتابخانه عمومی نیویورک را به فکر ایجاد مؤسسه عظیمی برای رقابت با پاریس و لندن انداخت.

ساختمان تاریخی استیفن شوارتزمن که توسط کاره و هاستینگز طراحی شده است، حاوی حدود ۱۵ میلیون جلد کتاب از نسخه‌های خطی قرون وسطایی و کتیبه‌های ژاپنی باستان گرفته تا رمان‌های معاصر و کتاب‌های طنز است.

زیباترین کتابخانه‌های جهان+تصاویر

کتابخانه ابی سنت گال در سنت گالن (سوئیس)

نقشه‌های اولیه معماری کتابخانه ابی سنت گال نشان می‌دهند که این مجموعه حدود سال ۸۲۰ ساخته شده و شکل گرفته است. از آنجا که کاغذ نوشته‌ها و دست نوشته‌های علمی قرار گرفته در کتابخانه ابی سنت گال افزایش پیدا کردند، این مجموعه به تالاری با شکوه تبدیل شد.

زیباترین کتابخانه‌های جهان+تصاویر

کتابخانه استار فیلد (starfield) در سئول (کره جنوبی)

کتابخانه استارفیلد تقریبا ۵۰هزار کتاب و مجله در ژانر‌های مختلف را در خودش جای داده است. این کتابخانه همواره رویداد‌های متعددی چون سخنرانی نویسندگان و نمایشگاه‌های هنری را برگزار می‌کند.

زیباترین کتابخانه‌های جهان+تصاویر

کتابخانه ملی کلمنتینوم در پراگ (جمهوری چک)

با وجود نقاشی‌های دیواری تزئین شده توسط جان هیبل و ستون‌های مارپیچی غنی از طلا و چوب ماهون، جای تعجب نیست که چرا از کلمنتینوم به عنوان "مروارید باروکی پراگ" حمایت می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار