کد خبر: ۱۲۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

سیدحسین نقوی حسینی

نماینده سابق ورامین در مجلس شورای اسلامی

مجلس یازدهم از نیروهای انقلابی، ولایی و اصولگرا تشکیل شده است. در ابتدای کار مجلس جدید به نظر لبه تیز شمشیر مجلسیها علیه دولت فعال شده بود و موضوعاتی همچون برخورد با دولت و حتی استیضاح شخص رییس جمهور از مجلس به گوش میرسید. یک زمان در پارلمان تندترین نقدها نسبت به دولت شداما امروز شرایط کاملا متفاوت شده و نباید مجلس جدید وارد فاز تقابل با دولت شود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند که دولت باید تا آخرین روز به فعالیت خود ادامه دهد، به همین دلیل نمایندگان مجلس نباید کاری کنند که این روند با وقفه مواجه شود. باید توجه داشته باشیم که دشمنان با حداکثر توان در حال فشار آوردن به کشور و دولت هستند، در چنین شرایطی مجلس باید به دولت کمک کند تا در این زمان باقی مانده بخشی از مشکلات موجود حل شود. البته نباید جایگاه نظارتی مجلس را نفی کرد و اگر نمایندگان مجلس جدید در جایی با کوتاهی و یا خطا مواجه شدند، وظیفه دارند که به سرعت به مسأله ورود کنند. اما نمایندگان مجلس باید بدانند کشور ما در شرایط بد اقتصادی قرار گرفته و به تبع همین موضوع مردم ما نیز با مشکلات بسیار زیادی در حوزههای مختلف مواجه شدهاند. بر همین اساس بهتر است نمایندگان مجلس یازدهم تمام توان خود را به کار بگیرند تا در کنار دولتمردان بخشی از نابسامانی موجود را کاهش دهند.

نکته دیگری که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند، رکود ایجاد شده بعد از شیوع بیماری کرونا است و در این وضعیت همه مجلسی ها وظیفه دارند تا بخشی از آلام جامعه را کم کنند.

کار در مجلس بسیار سخت است و هر موضوعی در کشور موجب میشود که یک نماینده با انبوهی از مشکلات و مسائل مختلف روبرو شود. این سوال بشدت مطرح می شود که اولویتهای موجود برای کار در پارلمان چیست؟ نماینده مجلس دو وظیفه ذاتی دارد که «قانونگذاری» و «نظارت بر امور» است. در کنار این موضوع چند وظیفه عرفی نیز بر گردن یک نماینده مجلس است که پیگیری «پروژهها و طرحهای منطقهای» و همچنین «ارتباط با مستقیم مردم» جزو آنها است.

منتخبین مردم در مجلس یازدهم باید به هر بهانهای در میان مردم حضور پیدا کنند و اجازه دهند که مردم با مسئولان خود بدون واسطه ارتباط برقرار کنند. زیرا «مردمداری» یکی از وظایف بسیار مهم نماینده مجلس است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار