کد خبر: ۱۲۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:
قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: سفر به مناطق ییلاقی روستایی در تعطیلات یک تهدید جدی است و از روستائیان انتظار داریم از پذیرش میهمان در این ایام خودداری کنند.

پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بیماری در استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه به دلیل افزایش سفرها، تردد در مراکز پرجمعیت و بی توجهی به زدن ماسک و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از تیرماه امسال روند انتشار ویروس کرونا و ابتلاء به آن در استان روند افزایشی داشته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرهای قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز، بویین زهرا در وضعیت نارنجی و شهرهای آبیک و آوج و البرز در وضعیت زرد قرار دارند.

سفر به مناطق روستایی خطرناک است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: متأسفانه با وجود هشدارهای اعلام شده، شاهد مسافرت‌های بیش از حد مردم به استان‌ها شمالی هستیم که قفل شدن جاده‌ها نشان می‌دهد برخی به سلامت خود و دیگران اهمیت نمی‌دهند و باید در هفته‌های آینده منتظر گسترش بیماری و آلوده شدن افراد بیشتری به کرونا باشیم.

وی گفت: نگرانی دیگر، مسافرت شهروندان به مناطق روستایی و ییلاقی است که این وضعیت هم می‌تواند با حضور افراد ناقل که بدون علامت هستند موجب آلوده شدن روستاها و یا انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده شود.

نامدار اظهار کرد: از ساکنان مناطق روستایی انتظار داریم میزبان و پذیرای مسافران نباشند و اجازه ندهند با بی احتیاطی برخی افراد، سکونت گاه‌های آنها هم به ویروس مبتلا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: یکی از علت‌های ابتلاء به ویروس کرونا ضعف بنیه و توان افراد است که در صورت خستگی ناشی از چند ساعت رانندگی در ترافیک جاده‌ها احتمال ابتلاء بالا رفته و نگران هستیم که این سفرهای پر ترافیک هم به گسترش بیماری حتی در حین سفر منجر شود.

مرگ ۵ بیمار کرونا در قزوین

نامدار با اشاره به وضعیت بیماران استان قزوین هم بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ نفر بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در مجموع تعداد بیماران به ۲۷۴ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۵۷ بیمار با علائم شدید تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر هم فوت کرده اند.

نامدار اضافه کرد: متأسفانه از تیرماه امسال روند بیماری کرونا در استان قزوین رو به افزایش بوده و تنها راه مقابله با این وضعیت رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، دوری از سفر، نرفتن به مناطق پرجمعیت و ماندن در خانه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار