کد خبر: ۱۲۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک جهان اعلام کرد با معترضان علیه نژادپرستی موافق است اما گرندپریکس بلژیک را بایکوت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال شلیک پلیس به یک سیاه‌پوست در آمریکا موج اعتراضات توسط ورزشکاران این کشور در رشته های مختلف به راه افتاد.

بعد از این اتفاق، مسابقات رشته‌های فوتبال، بسکتبال، تنیس و بیسبال به حالت تعلیق درآمد. با لغو مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس سینسیناتی، نائومی اوساکا حتی انصراف خود را اعلام کرده بود که دقایقی پیش خبر بازگشتش مطرح شد.

لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک جهان که بارها به شیوه های مختلف اعتراض خود را علیه نژاد پرستی مطرح کرده بود تاکید کرد با این جریانات موفق است اما مسابقات گرندپریکس بلژیک را بایکوت نمی‌کند.

همیلتون در این باره اظهار داشت: آنچه برابر این اتفاق واکنش داده می شود، شرم آور است. نمی دانم این اعتراضات تاثیرگذار است یا خیر چون ما در بلژیک هستیم نه آمریکا.

وی ادامه داد: من با کسی در این باره صحبت نکرده ام اما من واقعاً به بسیاری از معترضان در آمریکا و آنچه که در ورزش خود انجام می دهند افتخار می کنم.

قهرمان فرمول یک جهان خاطرنشان کرد: من با آنها متحد می شوم. بسیاری از مردم کنار بازیکنان ایستاده اند و برای تغییر فشار می آورند. واقعاً نمی دانم انجام ندادن مسابقه چگونه کمک خواهد کرد اما من با فرمول یک صحبت خواهم کرد تا ببینم برای ادامه آگاهی چه کاری می توانم انجام دهم و به فشار برای تغییر کمک کنم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار