کد خبر: ۱۳۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
طبق جدیدترین اطلاعات وزارت بهداشت بلاروس، تاکنون نزدیک به ۷۲ هزار نفر در این کشور به عفونت ویروس کرونا مبتلا شده وموارد فوت بیماران نیز به ۶۷۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت بلاروس نیز شب گذشته اعلام کرد که  تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی یک روز، 164 مورد افزایش یافته است. طی این مدت، پنج بیمار مبتلا به عفونت کرونا نیز فوت کردند. بدین ترتیب، تعداد کل موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در بلاروس به 676 نفر افزایش یافت.

ضمن اینکه 70 هزار و 452 بیمار هم بهبود یافتند و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

طبق این اطلاعات، در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بلاروس، تاکنون 71 هزار و 687 نفر به این عفونت مبتلا شده‌اند و برای تشخیص آلودگی شهروندان نیز در کل، بیش از یک میلیون و پانصد هزار آزمایش انجام شده است.

چند روز قبل مشخص شد که بلاروس در حال آماده سازی شرایط است تا در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) مرحله سوم آزمایشات بالینی گسترده به روی واکسن روسی "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا، در این کشور نیز انجام شود.

هفته گذشته، "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه در جریان گفت‌وگویی تلفنی با همتای بلاروسی خود، درباره مبارزه مشترک با ویروس کرونا بحث و تبادل نظر کردند.

در اوایل ماه آگوست، "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس، بیماری همه گیر عفونت کووید-19 را نه تنها یک بیماری، بلکه یک جنگ سیاسی و اقتصادی نامید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ویروس کرونا ، بلاروس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار