کد خبر: ۱۳۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

مجید گودرزی

کارشناس مسائل اقتصادی

در رفت و آمدهای روزانه در سطح شهرهای ایران، بخصوص شهرهای بزرگ و تهران، شاهد پوشش هایی بشدت تحریک کننده هستیم و این مردان نیستند که به این امر معترضند، بلکه زنان بیش از مردان ابراز شرمساری می کنند و گاهی درصدد اصلاح برمی آیند. گاهی گفته می شود "بدحجابی از بی حجابی بدتر است" که قطعا حرف درستی است. آنچه در غرب وجود دارد بی حجابی است و آنچه در ایران در جریان است، بدحجابی است که سبب تحریک ۱۱ میلیون جوانی می شود که امکان ازدواج ندارند. جوانانی که گاهی در اثر یک غفلت، کل عمر خود را در گیر وقایعی تلخ می شوند.

در جامعه کنونی ما راهکار شرعی و قانونی برآورده شدن غرایض آنقدر سخت و دشوار شده که اکثر جوانان قید ازدواج را برای همیشه می زنند و کافیست یک بار وسوسهی وسوسه کنندگان را پاسخ دهند تا تقریبا تمام زندگی او از دست برود.

جامعه کمتر حجم گسترده تحریک و برانگیختن غرایض را می بیند اما کافیست تنها یکی از این تحریکات سبب تجاوز شود. این اتفاق تیتر تمام رسانه ها می شود. اما جامعه از این نکته غافل است که شیطان وسوسه و تحریک می کند نه تجاوز. هیچ گاه شیطان در طول تاریخ به هیچ کس تجاوز نکرده اما هیچ انسانی نیست که از شر وسوسه های شیطان در امان بوده باشد.رفتارهای غربی و مجازات اسلامی یک ترکیب کشنده برای جامعه است. باید یا مجازاتها را هم غربی کرد و یا رفتارها را اسلامی.

طبیعی ترین نیاز هر انسان نیازهای غریضی است. جامعه باید این را بپذیرد و راه پاسخ دادن به غرایض را از راه شرعی و قانونی هموار کند.

مسکن اکنون عمده ترین مانع شکل گیری خانواده است و همچنان عده ای از جهش های وحشتناک آن سود می بیند و میلیون ها نفر قادر به تامین آن نیستند و امنیت روانی جامعه قطعا به خطر می افتد.

نمی شود در جامعه ایی که نیازهای طبیعی بشدت و به انحاء مختلف سرکوب شده، امنیت روانی را پیدا کرد و اگر دچار چنین توهمی شویم حتما از لایه های پنهان جامعه بی خبریم.

مشکل تورم و مسکن یک مشکل اقتصادی نیست و تبعات اجتماعی آن به مراتب از پیامدهای اقتصادی آن گسترده تر و بغرنج تر است. به اندازه امنیت روانی تمام جامعه.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار