کد خبر: ۱۳۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
گروه استان‌ها - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، گفت: از این میزان، چهار هزار نفر مددجوی کمیته امداد مسکن ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، حجت الاسلام بشیر عالیشاه عصر در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب مازندران در چالوس، اظهار داشت: 76 هزارخانوار معادل 130 هزار نفر از جمعیت مازندران زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

وی افزود: چهار هزار نفر نیازمند مسکن در استان داریم که سه هزار نفر فاقد زمین هستند و نیازمند حمایت خیران در این زمینه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: هشت هزار و 500 دانش آموز و 1100 دانشجو زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی در استان داریم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و آموزش و تحصیل در فضای مجازی بنا داریم برای دانش آموزان زیرپوشش  تبلت و گوشی اندروید تهیه کنیم که 30 درصد هزینه توسط کمیته امداد و 70 درصد باقی مانده توسط مجمع خیران و آموزش وپرورش تامین خواهد شد.

عالیشاه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره)، ایجاد مراکز نیکورکاری در استان بوده که تاکنون 180 مرکز  در سطح استان ایجاد شده  180 مرکز دیگر تا پایان سال تاسیس خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) مازندران با بیان اینکه بیش از 1500 شورای ذکات در روستاهای مازندران فعال است، تصریح کرد: در پنج ماه گذشته بالغ بر 21 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که به خانوارهای زیرپوشش تعلق خواهد گرفت.

عالیشاه، مهم‌ترین مشکلات مددجویان زیرپوشش را اشتغال دانست و گفت: در سال گذشته 180 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان به میزان 50 میلیون تومان  پرداخت شده که بیش از  شش هزار و 500 نفر از این طرح اشتغال استفاده و امسال بیش از 200 میلیارد تومان وام اشتغال  جدید پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه 29 درصد از منابع و اعتبارات استان از منابع دولتی است، افزود: ممکن تا پایان سال این منابع تحقق پیدا نکند و بر این اساس از منابع مردمی و خیران استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح کمک‌های مومنانه، افزود: در ایام عید قربان تا عید غدیر بیش از هشت میلیارد تومان گوشت قربانی و 82 هزار پرس غذای گرم بین مددجویان توزیع شده است.

عالیشاه با تاکید بر اینکه سه هزار و 100 یتیم  در استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، گفت: حدود 120 خانوار با ورود ویروس کرونا فوت کردند.

انتهای پیام/ 681/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار