کد خبر: ۱۳۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط کنونی جذب سرمایه‌گذار در مناطق مخنلف کشور یکسان است در حالی که این شرایط در مناطق کمتربرخوردار باید از مشوق‌های بیشتری برخوردار شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون وزارت صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران افزود: بی‌شک بخش خصوصی در حالت عادی تمایل دارد تا در مناطق توسعه‌یافته و نزدیک به مرکز سرمایه‌گذاری کند، اما چنانچه بتوان در خصوص واگذاری زمین، معافیت‌های مالیاتی و سایر موارد در مناطق کمتربرخوردار مشوق‌های قابل توجهی به سرمایه‌گذاران ارائه شود می‌توان گام موثری برای جذب آنها در این مناطق برداشت.

وی ادامه داد: افزایش قیمت زمین در صورت تغییر کاربری نیز چالش دیگری است که سبب شده قیمت تمام شده زمین برای سرمایه‌گذار در استان افزایش یابد.

عباسی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در این استان طی سال‌های اخیر، تصریح کرد: رونق تولید و افزایش تمایل سرمایه‌گذاری در استان قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و این موضوع نشان می‌دهد توجه به بخش صنعت بسیار بیشتر از گذشته است اما همچنان چالش‌هایی وجود دارد که چنانچه برای رفع آن در سطح کلان اقدام شود در وضعیت بهتری قرار می‌گیریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص واگذاری منطقه ویژه اقتصادی این استان به بخش خصوصی نیز گفت: این منطقه به مساحت ۷۰۰ هکتار از سال‌های گذشته به سازمان همیاری شهرداری‌ها واگذار شده است اما به سبب شرایط خاص این سازمان، پیشنهاد می‌شود منطقه ویژه‌ اقتصادی استان به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود.

عباسی بر ضرورت تبیین و اطلاع‌رسانی در خصوص ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی تاکید کرد و افزود: به نظر می‎رسد مقاومت‌هایی در خصوص واگذاری شهرک‌های خصوصی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد که می‌طلبد در این خصوص تسهیل‌گری شود.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار