کد خبر: ۱۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اصفهان از پایان عملیات مرمت بخش‌هایی از باغ فین کاشان شامل: پشت‌بام کتابخانه، حمام و خلوت کریم‌خان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان فریدون اله‌یاری با اشاره به مرمت‌های انجام شده بر روی پشت‌بام کتابخانه باغ فین، اظهار داشت: سبک‌سازی بام، استحکام بخشی و مرمت سقف‌ها و قوس‌ها، اجرای قید بندی، اجرای پوشش نهایی، اجرای ختایی فرش بام و مرمت بادگیرها از جمله اقدامات انجام شده در این قسمت از بنا است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اصفهان افزود: علاوه بر مرمت پشت‌بام کتابخانه، مرمت خلوت کریم‌خان و مرمت حمام نیز در دستور کار قرار داشت، که می‌توان به اقدام‌های مرمتی شامل: مرمت کف فرش‌ها، بدنه‌ها و تعمیر سرویس بهداشتی برای خلوت کریم‌خان و مرمت کف فرش، مرمت بدنه‌ها و نصب چراغ‌ها در حمام تاریخی باغ فین اشاره کرد.

وی تاکید کرد: برای مرمت این سه بنای ارزشمند در باغ فین کاشان بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش فارس، باغ تاریخی فین کاشان با مساحت۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع یکی از زیباترین و معروف‌ترین باغ‌های ایرانی به شمار می رود و جزو ۹ باغ ایرانی است که خرداد سال ۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار