کد خبر: ۱۳۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن قاضی نژاد، فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: در ۶ ماه نخست امسال لاشه ۱۵۵ قطعه انواع پرنده و ۵۰ راس انواع پستانداران توسط محیط‌بانان و ۱۲ مورد زنده‌گیری پرنده نیز تحت مدیریت محیط زیست استان سمنان کشف شد. هوشیاری محیط‌بانان در استان سمنان موجب شد تا ۵۵ مورد شکارچی در حین شروع به شکار دستگیر شوند و حیات وحش آسیبی نبیند. ۸۶۲ گونه انواع پرندگان و حیوانات حیات وحش در حین حمل و نگهداری توسط شکارچیان غیرمجاز نیز کشف شد.

وی افزود: ۳۶ قبضه سلاح قاچاق، ۴۱ قبضه اسلحه مجاز، یک قبضه کلت جنگی و ۷۵۷ قطعه انواع شکار و صید به همراه ۳۸۸ مورد انواع فشنگ ۶ ماه نخست امسال از شکارچیان غیر مجاز در زیستگاه‌های طبیعی تحت مدیریت محیط زیست استان سمنان کشف شد. ۱۱۶ محیط‌بان در ۱۹ پاسگاه محیط‌بانی در استان مشغول به خدمت هستند که تجهیزاتی مانند جلیقه ضدگلوله در پاسگاه‌ها فراهم شده است، اما فقط تقویت تجهیزات در ارتقای امنیت حیات وحش در زیستگاه‌های طبیعی تحت مدیریت محیط زیست استان موثر نیست.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار