کد خبر: ۱۳۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه خبر داد:
گناوه - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه گفت: برنامه‌ها و مراسم ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر در گناوه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

عبدالحمید شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و عاشقان امام حسین (ع) در شهرستان گناوه در طول ماه محرم و صفر مراسم عزاداری این ایام را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.

وی افزود: اگر چه امسال با توجه به شرایط ویژه و شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت عزاداران راهپیمایی بزرگ اربعین مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود اما شور و شعور حسینی هیچ گاه خاموش شدنی نیست و برنامه‌ها و مراسم مختلفی برای این ایام توسط هیئت‌های مذهبی و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در این شهرستان مانند سایر نقاط کشور تدارک دیده شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه تاکید کرد: عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت و عزاداران سرور و سالار شهیدان (ع)، اربعین آن حضرت و یاران باوفایش را امسال نیز باشکوه و با رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: قرائت زیارت اربعین در مصلی جمعه، برگزاری مراسم در ۲۳ نقطه شهر توسط هیئت‌ها و حسینیه‌ها و مساجد، برگزاری روضه‌های خانگی با همکاری گروه جهادی روحانیون عازم از قم، پخش نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی، نذورات بهداشتی، توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی با همکاری هیئت‌های مذهبی و گروه سه شنبه‌های مهدوی و توزیع غذای گرم به صورت بسته بندی با رعایت نکات بهداشتی، برگزاری مراسم روضه‌های محله‌ای (ما حصنی) محله‌های دارای شهید از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شیخی خاطرنشان کرد: سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهر و خیابان و سر درب ادارات و نصب پرچم‌های عزا با همکاری شهرداری و هیئت‌های مذهبی نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: در برنامه‌های اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر در شهرستان گناوه همانند دهه اول محرم، اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط خادمین و ناظرین سلامت نظارت و بررسی شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان کنترل می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان گناوه ادامه داد: در برگزاری مراسم و جلسات عزاداری و همچنین برگزاری مراسم زیارت اربعین استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی مصوب ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار