کد خبر: ۱۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان در گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کردند که اوضاع در قرقیزستان طبق مقررات قانون اساسی و قوانین ملی این کشور حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کردند که اوضاع در قرقیزستان طبق مقررات قانون اساسی و قوانین ملی این کشور حل و فصل شود.

روسای جمهور چگونگی و چشم انداز توسعه روابط دوجانبه مبنی بر پیوندهای دوستی، حسن همجواری، اصل اعتماد و شراکت راهبردی را بررسی کردند.

طرفین با رضایتمندی بر هماهنگی نزدیک و تبادلات فعال در سطح دولت های دو کشور با هدف رفع سریع پیامدهای شیوع کرونا ویروس تاکید کردند.

روسای جمهور دو کشور برای پیشبرد برنامه و طرح های مشترک مبنی بر افزایش شاخص‌های مبادلات بازرگانی، توسعه تعاونی از طریق حمایت از ابتکارات جدید محافل بازرگانی و مناطق و همچنین برگزاری مراسم های فرهنگی توجه خاص مبذول داشتند.

روسای جمهور همچنین در ادامه آخرین وضعیت منطقه را بررسی کردند.

روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان ابراز امیدواری کردند که اوضاع قرقیزستان طبق مقررات قانون اساسی و قوانین ملی این کشور به طور سریع حل و فصل شود.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار